آریا بانو
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان:
نابرابری درآمدی روستائیان نسبت به شهرنشینان 300 درصد است
پنجشنبه 8 شهريور 1397 - 15:20:57
آریا بانو - مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: نابرابری درآمدی روستائیان نسبت به شهرنشینان در کشور حدود 300 درصد است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا واعظ مهدوی در شورای هماهنگی رفاه لرستان اظهار کرد: در دولت یک نظام تقسیم کار ملی وجود دارد که براساس آن هر وزارتخانه‌ای و دستگاهی در این راستا عهده‌دار وظایف خود است.
وی گفت: شرایط و زندگی مردم بیش از همه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوط می‌شود و نیاز است دستگاه‌های زیر مجموعه وزارتخانه به این نقش خود توجه ویژه داشته باشند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور اشتغال را مهم‌ترین متغیر مشترک بین بخش اقتصادی و اجتماعی دانست و با بیان اینکه اشتغال هم اقتصاد را پیش می‌برد و هم توزیع عادلانه درآمد را به دنبال خود دارد، خاطر نشان کرد: گسترش اشتغال مهم‌ترین ابزار تحقق عدالت اجتماعی در جامعه بوده که بخشی از آن بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
واعظ مهدوی ادامه داد: در مجموع 463 هزار خانوار در لرستان وجود دارد که در قالب یک میلیون و 754 هزار نفر جمعیت هستند و از این تعداد 162 هزار مورد در روستاها و 290 هزار خانوار در شهرها زندگی می‌کنند.
وی به وضعیت درآمد و هزینه در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و با بیان اینکه، در سطح کشور در سال 95، میانگین هزینه خانوارهای شهری 284 میلیون ریال و میانگین درآمد آنها 317 میلیون ریال بوده است، عنوان کرد: میزان هزینه خانوارهای روستایی 157 میلیون ریال بوده و درآمد حدود دو میلیون تومان بیش از هزینه‌ها بوده است.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه درآمد روستائیان کشور نزدیک به نصف درآمد جمعیت شهری است، اظهار کرد: این مهم باید دائم مورد توجه قرار گیرد، ما مسئول سفره مردم، کیفیت و شرایط رفاهی آنان هستیم و باید بدانیم روستائیان نصف شهرها درآمد دارند.
واعظ مهدوی تاکید کرد: روستائیان در برابر نوسانات اقتصادی بسیار آسیب‌پذیر هستند بطوریکه در برخی استان‌ها مانند سیستان بلوچستان درآمد روستائیان کمتر از نصف میانگین ملی است.
وی نابرابری درآمدی روستائیان در کشور حدود 300 درصد عنوان کرد و با بیان اینکه در لرستان هزینه یک خانوار شهری 212 میلیون ریال بوده و درآمد متوسط یک خانوار 255 میلیون ریال است، گفت:هزینه یک خانوار روستایی در لرستان 139 میلیون ریال و درآمد آن نیز 165 میلیون ریال است.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره به اینکه فاصله درآمد خانوار شهر و روستا در لرستان حدود 65 درصد است، خاطر نشان کرد: پوشش بیمه های اجتماعی در کشور 60 درصد و در لرستان حدود 57 درصد است
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/80513/نابرابری-درآمدی-روستائیان-نسبت-به-شهرنشینان-300-درصد-است
بستن   چاپ