آریا بانو
معصومه آقاپور علیشاهی:
صنایع دستی راهی برای حل مشکلات اقتصادی کشور است
شنبه 10 شهریور 1397 - 1:21:52 PM

آریا بانو- معصومه آقاپور علیشاهی عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس توجه به صنایع دستی را راهی برای حل مشکلات اقتصادی کشور دانست و تاکید کرد که وام‌های تسهیلاتی حوزه صنایع دستی نباید به مثابه پول‌پاشی باشد.

معصومه آقاپور علیشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت پرداخت وام و دیگر تسهیلات بانکی به فعالان حوزه صنایع دستی را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد و گفت: برای پرداخت این دست وام‌ها و تسهیلات ابتدا باید آمایش اطلاعاتی صورت بگیرد و پس از فراهم کردن زیرساخت‌های اطلاعاتی به طور کامل، صنایع‌دستی اولویت‌بندی و شاخص‌بندی شود.

صنایع‌دستی اولویت‌بندی و براساس آن وام و تسهیلات بگیرند

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با توضیح اولویت‌بندی و شاخص‌بندی در این حوزه افزود: اولویت‌بندی بدین معنا است که صنایع‌دستی دارای امکان صادرات، دارای فروش با حجم بالا، دارای استفاده عام و روزمره، آن دسته از صنایع دستی که جنبه تجاری دارند و... مجزا و تفکیک شوند و براساس آن وام و تسهیلات بگیرند؛ در غیر این صورت فقط پولی از جیب دولت می‌رود و جز پول پاشی در جامعه و بر هم زدن تعادل اقتصادی و افزایش حجم نقدینگی حاصل دیگری ندارد.

وی ادامه داد: افزایش حجم نقدینگی در جامعه بدون فراهم کردن زیرساخت‌های اطلاعاتی و اولویت‌بندی نحوه پرداخت این تسهیلات، نه تنها ایجاد اشتغال و درآمدزایی را به دنبال ندارد بلکه سم مهلکی برای اقتصاد جامعه است چراکه تورم و رکود اقتصادی را به دنبال دارد.

آقاپور علیشاهی معتقد است برای اینکه این وام مشخصا در حوزه صنایع دستی تزریق شود باید مقدمات بسیاری برای آن در نظر گرفته شود، افزود: گاهی این وام‌ها به افراد تعلق می‌گیرند اما صرف کارآفرینی نمی‌شوند به همین دلیل علاوه بر افزایش حجم نقدینگی شرایط را برای تورم بیشتر در کشور فراهم می‌کنند.

حل مشکلات اقتصادی کشور با توجه به صنایع دستی

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: به‌یقین توجه به صنایع‌دستی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل و فصل کند البته در  صورتی  که از  مسیر درست به این مهم ورود شود./


http://www.banounews.ir/fa/News/81742/صنایع-دستی-راهی-برای-حل-مشکلات-اقتصادی-کشور-است
بستن   چاپ