آریا بانو
فعاليت سازمان زندانها محدود به اصلاح مجرمان نيست
چهارشنبه 25 دي 1392 - 2:03:48 PM
ايرنا
fiogf49gjkf0d
غلامحسين اسماعيلي» در نشست ماهيانه ويدئو کنفرانس با مديران ستادي و استانها افزود: وقتي که کار اصلي زندانبان، اصلاح و تربيت مجرمين است، عامل و باني اين خدمت خود بايد پيشتاز عرصه اين خدمت باشد، از اين رو تمام تلاش بر اين است که پرسنل نه تنها صيانت شده و ارتقا يابند، بلکه از آسيب آنان نيز جلوگيري شود.

وي بر ضرورت آموزش مستمر و ارتقاي باورهاي ديني کارکنان وسربازان تاکيد کرد و گفت: کار زندانباني اصلاح و تربيت مجرمين است؛ از ديگر سو کار کردن در زندان همواره با آسيب هاي در کمين همراه است که براي تحقق اصل اصلاح و تربيت مجرمين پيشگيري و حذف آسيب هاي ضمن خدمت و همچنين تعالي روحيه، معنويت و باورهاي ديني و تعهد خدمتي کارکنان بايد مورد توجه باشد.

اين مقام ارشد قضايي کشور همچنين با بيان اينکه امروز فعاليت سازمان فقط محدود به نگهداري و اصلاح مجرمين نيست، ادامه داد: رسالت ديگر سازماني ما تربيت مديران مورد نياز آينده نظام زندانباني، صيانت و حفظ ارتقاي انگيزه هاي خدمتي و سطح معنويت آنان است که در اين راستا برنامه ريزي شده و در حال حرکت هستيم.

رييس سازمان زندانهاي کشور با ذکر احاديثي از مولاي متقيان(ع)، شاخص هايي از نظام مديريت اسلامي را بيان و تصريح کرد، با تأسي از فرمايش اميرمومنان(ع) همکاران داراي حقي بر ما هستند که از جمله اين حقوق مي توان به خيرخواهي براي آنان، پرداخت حقوق مالي آنان، آموزش و صيانت از ايشان و در نهايت پرورش و تأديب پرسنل در مسير تعالي منابع انساني اشاره داشت.

وي با بيان 14 نکته کليدي و شاخص در محور ارتقاي منابع انساني و مديريت پرسنلي از جمله رعايت عدالت و پرهيز از تبعيض، شناخت اصول و ارزشها و هدايت پرسنل به مسير تعالي، حفظ تداوم و سنت هاي شايسته در مجموعه، حذف روش ها و بدعت هاي ناروا از تشکيلات و غيره افزود: مديران سازماني، استاني و اجرايي و همه مسوولان و کارکنان در همه سطوح بايد به اين 14 مورد توجه داشته باشند و با اهتمام لازم در دستور کار قرار دهند.

به گفته اسماعيلي، اين 14 نکته کليدي براي نهادينه شدن بايد به طور مداوم يادآوري شود تا از آسيب ها پيشگيري شود.

وي جهالت، بي تقوايي و ضعف باورهاي ديني، فريب، طمع و نياز را مهمترين آسيب هاي در کمين منابع انساني عنوان کرد و افزود: کارگروهايي در ستاد سازمان و استان بايد محوريت را در دست بگيرند و برنامه هاي کوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت ترسيم کنند.

اسماعيلي افزود: البته اولويت بر اين است تا با استفاده حداکثري از ظرفيت هاي کنوني تلاش شود تا ضمن نتيجه هاي عيني و آني(کوتاه مدت)، براي ميان مدت و بلندمدت، سندهاي عملياتي و برنامه و افق ترسيم، و مبحث ارتقاي منابع انساني در برابر آسيب هاي موجود و متصور به طور کامل محقق شود.


http://www.banounews.ir/fa/News/823/فعاليت-سازمان-زندانها-محدود-به-اصلاح-مجرمان-نيست
بستن   چاپ