آریا بانو
اگر مي خواهيد دنياي دخترانه تان آرام بماند
شنبه 14 مرداد 1396 - 8:39:44 PM
به دخت
بانو نيوز - جوان بودن و دختر بودن، دنيايي از احساسات و هيجانات و اشتياق است، جوان باشي و دختر باشي، روحت لطيف و طبعت نازک و ساده و سفيد است. جوان باشي و دختر باشي، روح تازه‌ات گاه، درگذر روزهاي زندگي خراش برمي‌دارد و آزرده مي‌شود و دنياي آرامت کمي ناآرام و مواج مي‌شود.

جواني براي خودش مرحله‌اي حساس است، مرحله که در آن از دنيايي ساده به دنيايي بزرگ‌تر و پرفريب‌تر قدم مي‌گذاري و مي‌خواهي، ساختن را شروع کني. هستند کساني که براي ساختن اين دنياي بزرگ، گاهي، ناآرام و دل‌گرفته مي‌شوند؛ راستي! چگونه مي‌توان در دنيايي دخترانه، آرامش را ميهمان لحظات کرد؟

راه ميانبُر وجود ندارد

رسيدن به مقصد در زمان مناسب و يا گاهي زودتر، يک ايده آل همگاني ميان انسان‌ها و به‌ويژه جوانان است، جوانان با نيروي جواني و انگيزه‌هاي پولادين شان دوست دارند که رسيدن‌ها را زودتر، بيشتر و يکي پس از ديگري تجربه کنند و چه‌بسا که گاه براي اين رسيدن‌هاي زودهنگام در مسيرهاي نادرست قدم بگذارند و به بيراهه بروند، يک اصل مهم در همه دستاوردهاي مثبت زندگي وجود دارد و آن‌هم اين است که براي دست يافتن به نتايج خوب، راه ميانبر و يک‌شبه وجود ندارد، براي دست‌يابي به آرزوهايي که بزرگ‌اند و متعالي، بايد پا در مسير درست گذاشت و خارها را تجربه کرد تا يک رسيدن تمام و کمال به ثمر بنشيند. براي رسيدن به اهداف و آرزوهاي بلند، مسيرهاي انحرافي وجود ندارد؛ و اگر به دنبال راه‌هاي يک‌شبه و ميانبر بگردي، نه‌تنها دست‌يابي به آرزوهايت ميسر نمي‌شود، بلکه روحت زخمي مي‌شود و روزهاي عمرت بيهوده مي‌گذرد. يافتن مسير درست و قدم گذاشتن در آن براي دست‌يابي به همه آنچه مي‌خواهيد يک رمز جاودانه براي دختراني است که دوست دارند روزهاي جواني‌شان را در دنيايي آرام و منطقي بگذرانند، راه ميانبر وجود ندارد، مسير درست را انتخاب کنيد.

زندگي واقعي است

شايد خيلي از افراد وقتي خاطرات دوران جواني‌شان را در ذهن شان مرور کنند و آمال و آرزوها و خواسته‌هاي شان را به ياد بياورند، خنده‌اي بکنند و با خودشان بگويند، چه چيزها که نمي‌خواستيم.

دنياي دخترانه پر است از آرزوهاي رنگي، پر است از فکرهاي رمانتيک، تصويرهاي زيبا و بکر، اما دنياي واقعي چه قدر با تفکرات شيرين دخترانه مطابقت دارد؟

داشتن آرزوهاي بزرگ، قشنگ و فانتزي به‌خودي‌خود چيز بدي نيست اما آنچه در اين ميان آرامش يک دنياي تازه دخترانه را بر هم مي زند، اين است که در اين دنياي واقعي به دنبال آن‌ها باشي و نتيجه مسلم اين جستجو نيافتن است، نيافتني که در بسياري از مواقع، لحظات آرام يک دنياي شاد را برهم مي زند.

دختران بدانند که در زندگي واقعي، خيلي از تفکرات ساده و زيباي دخترانه‌شان هيچ مصداقي ندارد. دختران بدانند که بايد زندگي‌شان را بر فراز ابرها نسازند و واقع‌بيني را چاشني تفکرات و خيال‌پردازي‌ها و تصويرسازي‌هايشان از دنياي مطلوب شان کنند تا آرامش همراه هميشگي آن‌ها در روزهاي زندگي‌شان باشد

مسيرت را مشخص کن

جواني يک فرصت است، يک فرصت که به‌سرعت برق و باد مي‌گذرد و ناگاه خواهيم داد که روزهاي شناختن و انتخاب کردن گذشته است و ما هنوز دستان مان از نتايج مطلوب خالي است، شايد خيلي از ما دختران اين حادثه تلخ را تجربه کرده‌ايم و شايد خيلي از ما اگر زود به خودمان نياييم سال‌ها و يا ماه‌ها بعد اين حقيقت تلخ را تجربه کنيم و سيلي از ناراحتي‌ها و نااميدي‌ها وجودمان را فرابگيرد، راستي بايد چه‌کار کرد تا در ميانه و انتهاي راه، دست‌خالي نمانيم و با افسوس و آه و ناله، به راه‌رفته‌مان نگاه نکنيم؟

اگر مي‌خواهيد که پايان اين جاده، سبزي، روشني و لبخند باشد بايد خواسته‌ات، هدفت و مسيرت را بشناسي و انتخاب کني، آرامش، سهم انسان‌هايي است که مي‌دانند که چه مي‌خواهند و مقصدشان را در ابتداي راه زندگي مشخص مي‌کنند.

اگر مي‌خواهيد دنياي دخترانه‌تان آرام بماند، مسيرتان را مشخص کنيد و بدانيد براي چه و به کدامين جهت در جاده زندگي قدم گذاشته‌ايد.

دنياي يک دختر جوان به خودي، خود، بادهاي ناگهاني و خراش‌هاي سطحي دارد، اين خود شماييد که با انتخاب‌هاي درست و اصولي دنيايتان را آرام‌تر مي‌کنيد.




http://www.banounews.ir/fa/News/8378/اگر-مي-خواهيد-دنياي-دخترانه-تان-آرام-بماند
بستن   چاپ