آریا بانو
اصلاح بخشنامه دورکاري زنان شاغل/ برگزاري نخستين جلسه ستاد ملي زن و خانواده تا پايان سال
دوشنبه 7 بهمن 1392 - 1:53:05 PM
مهر
fiogf49gjkf0d

شهيندخت مولاوردي  با بيان اين مطلب اظهار داشت: معاونت امور زنان مخالف با لغو کامل بخشنامه طرح دورکاري زنان بود به همين دليل قرار شد تا نحوه اجراي اين بخشنامه به شکل گذشته لغو و راهکارهاي اجراي صحيح آن بررسي شود.

وي افزود: در کميسيون اجتماعي دولت طرح دورکاري زنان در دست بررسي و مطالعه است تا بتوان زيرساختهاي لازم را براي اجراي صحيح آن فراهم کرد؛ چراکه اجراي طرح دورکاري در دولت گذشته داراي اشکالاتي بوده که بايد همه آنها برطرف شود.

مولاوردي در پاسخ به اين سوال که مگر مي شود بخشنامه اي را که دولت لغو کرده، دوباره مورد بررسي قرار داد، گفت: دولت بخشنامه نحوه اجرا را لغو کرده، ضمن آنکه با تدوين راهکارهاي مناسب دولت مي‌تواند دوباره اجراي آن را بخشنامه و ابلاغ کند.

وي ادامه داد: طرح دورکاري از جمله طرحهايي است که در دنيا و عصر مدرن نمي توان آن را ناديده گرفت، اما زنان شاغل بايد تا زمان ابلاغ بخشنامه جديد و تدوين نحوه اجراي صحيح آن سعه صدر داشته باشند.

برگزاري نخستين جلسه ستاد ملي زن و خانواده تا پايان سال با حضور رئيس جمهور 

معاون زنان رئيس جمهور درباره اينکه آيا نخستين جلسه ستاد ملي زن و خانواده با حضور رئيس جمهور در ايام دهه فجر برگزار مي شود، توضيح داد: با توجه به اينکه اين ستاد هنوز دستورالعملي براي برگزاري جلسه با حضور رئيس جمهور نداشته است بعيد مي دانم که نخستين جلسه در ايام دهه فجر برگزار شود. اما مطمئنا نخستين جلسه ستاد ملي زن و خانواده تا پايان سال با حضور رئيس جمهور برگزار خواهد شد.

مولاوردي درباره آنکه اين ستاد تا چه اندازه در صدد اجراي مصوبات گذشته است، گفت: هدف ما اجرايي کردن مصوبات برنامه جامع، تشکيل، تحکيم و تعالي خانواده است.


http://www.banounews.ir/fa/News/839/اصلاح-بخشنامه-دورکاري-زنان-شاغل--برگزاري-نخستين-جلسه-ستاد-ملي-زن-و-خانواده-تا-پايان-سال
بستن   چاپ