آریا بانو
ساده‌ترین طرز تهیه دسر پاناکوتا با قهوه فوری
دوشنبه 12 شهریور 1397 - 9:10:57 AM
آریا بانو - سلام. به آشپزخونۀ روزچین خوش آمدید. دسر پاناکوتا یکی از دسرهای لذیذی‌ست که با شیر تهیه می‌شود و طعم دلچسبی دارد. در مطالب پیش طرز تهیه پاناکوتای توت فرنگی و شکلاتی و انبه را در اختیار شما قرار دادیم که با استقبالتان روبه‌رو شد. سرآشپز روزچین این‌بار برای شما طرز تهیه دسر پاناکوتا با قهوه را در نظر گرفته است.
مواد لازم برای تهیه دسر پاناکوتا
قهوه فوری: یک و یک‌دوم قاشق چایخوری + کمی برای روی دسر شیر: یک پیمانه شکر قنادی: نصف پیمانه خامۀ تازه: دو پیمانه پودر شیر : دو قاشق چایخوری پودر ژلاتین : دو قاشق چایخوری طرز تهیه دسر پاناکوتا با قهوه
حالا خامۀ تازه را در ظرفی بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و پودر شیر و پودر ژلاتین را به خامه اضافه کنید و هم‌بزنید. وقتی خامه به‌جوش آمد ظرف را از روی حرارت بردارید. در این مرحله مخلوط شیر و قهوه را به خامه اضافه و به‌خوبی مخلوط کنید.
مایع را از یک صافی رد کنید تا ذرات حل‌نشده گرفته شوند. مایع صاف و یکدست پاناکوتا را در قالب موردنظر یا فنجان بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا پاناکوتا خود را بگیرد. حداقل زمانی که پاناکوتا باید در یخچال باشد 4 ساعت است، اما بهتر است اجازه دهید پاناکوتا یک شب در یخچال باشد تا کاملاً خودش را بگیرد. وقتی دسر را از یخچال بیرون آوردید روی فنجان‌ها یک صافی کوچک بگیرید و کمی پورد قهوه روی دسرها بپاشید.
دسر پاناکوتای قهوه آماده است. می‌توانید روی دسر را با کمی میوۀ تازه یا خامۀ فرم‌گرفته تزئین کنید.




http://www.banounews.ir/fa/News/84113/ساده‌ترین-طرز-تهیه-دسر-پاناکوتا-با-قهوه-فوری
بستن   چاپ