آریا بانو
پذیرش 7750 معتاد در مراکز بهزیستی تهران/ اشتغال 600 معتاد بهبود یافته در سال گذشته
دوشنبه 12 شهريور 1397 - 13:14:38
آریا بانو - مدیرکل بهزیستی استان تهران از پذیرش 7750 معتاد توسط مراکز بهزیستی از ابتدای سال خبر داد.

داریوش بیات نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در مجموع 105 مرکز تبصره 2 ذیل ماده 16 در استان تهران مشغول فعالیت هستند، گفت: دو مرکز ماده 16 دولتی و 5 مرکز غیر دولتی نیز در استان تهران آماده پذیرش و درمان معتادان هستند. منظور از مراکز تبصره 2 ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر نیز فرصتی است که قانونگذار برای افرادی که به هر دلیل وارد فرایند درمان اختیاری نشده‌اند را فراهم می کند تا آنها به این مراکز مراجعه کنند و مانند بقیه اما با نظارت قانون درمان شوند.
وی اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش‌ها از ابتدای سال تا کنون 7 هزار و 750 معتاد در استان تهران پذیرش شده‌اند که متناسب با تشخیص کادر پزشکی تحت درمان قرار گرفته‌اند. در این مراکز علاوه بر غربالگری و سم زدایی از معتادان، سیر بازتوانی آنان نیز دنبال شده است تا در نهایت زمینه اشتغال آنها فراهم شود.
مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه در سال گذشته از مجموع 2 هزار فرصت شغلی ایجاد شده برای جامعه هدف سازمان بهزیستی حدود 600 مورد به معتادان بهبودیافته اختصاص یافته است، تصریح کرد: این افراد بعد از درمان در قالب کارگاه‌های آموزشی توانمند شده‌اند و بعد از حرفه آموزی شغل پیدا کرده‌اند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/84191/پذیرش-7750-معتاد-در-مراکز-بهزیستی-تهران--اشتغال-600-معتاد-بهبود-یافته-در-سال-گذشته
بستن   چاپ