آریا بانو
وزیر ورزش و جوانان:
ورزش ارزانترین ابزار کسب وحدت ملی است
چهارشنبه 14 شهريور 1397 - 08:59:36
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- وزیر ورزش و جوانان گفت: با پیروزی در میادین ورزشی و کسب مدال به ارتقای غرور و وحدت ملی کمک کردیم، ورزش ارزانترین ابزار کسب وحدت ملی است و اگر از ابزاری غیر از ورزش برای ایجاد وحدت ملی استفاده کنیم باید ده ها و صدها برابر هزینه کینم و معلوم نیست موفق شویم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، مسعود سلطانی فر روز سه شنبه در نشست سیاستگذاری برای دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، افزود: تقویت دو عنصر اعتماد و امید مهمترین نیاز کشور است و در حالی که مردم نیازمند این عناصر هستند به این حوزه ها خدشه وارد شده است.
وزیر ورزش و جوانان گفت: هر کشوری در جریان توسعه خود نیازمند تولید ثروت و توزیع عادلانه آن به عنوان یک هدف متعالی است و وزارت ورزش و جوانان نیز سعی کرده با گسترش اعتبار و زمینه سازی حضور جوانان در عرصه های مختلف، کشور را به سمت رشد و توسعه مدیریت کند.
وی افزود: این وزارتخانه نقش و جایگاه مهمی در راستای افزایش امید و اعتماد دارد و درصدد افزایش توسعه اجتماعی و فرهنگی برای ساماندهی رشد اقتصادی است.
وی گفت: به عنوان مثال در حوزه ورزش که مهمترین ابزار برای سلامت جسم و روح است این وزارتخانه توانسته به ارتقای غرور و وحدت ملی کمک کند و این امکان را با ارزان ترین و موثرترین روش که همانا کسب مدال های ورزشی است به دست آورد.
*نیازمند تکریم از نخبگان اجتماعی هستیم
محمد مهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان نیز در این نشست گفت: نخبگان اجتماعی در کشور کارآفرینی های بزرگی انجام می دهند و نیازمند تجلیل و تکریم از آنها هستیم.
وی افزود: بسیاری از نخبگان در کشور تجلیل می شوند ولی خبر از تکریم نخبگان جوانی که در حوزه کار آفرینی کارها بزرگ انجام دادند نیست در حالی که نیازمند تکریم از نخبگان جوان کارآفرین هستیم.
تندگویان گفت: معاونت جوانان وزارت ورزش تشکل های فعال در حوزه کارآفرینی را به صندوق کار آفرینی امید برای اخذ تسهیلات با سود کم معرفی می کند.
تندگویان اضافه کرد: یکی از تشکل های فعال در خراسان رضوی توانسته با ثبت نام از 10 هزار مخترع، صد اختراع را به صنعتگران معرفی کند و تا کنون 11 اختراع به تولید انبوه رسیده است.
وی ادامه داد: در بخش تشکل های فعال نیز سه شبکه راه اندازی کردیم که شبکه کار آفرینی، گردشگری از جمله آنهاست.
سلطانی فر با اشاره به فعالیت وزارت ورزش در حوزه جوانان، گفت: 5 سال پیش حدود 100 سمن در عرصه جوانان فعالیت می‌کردند اما این تعداد در حال حاضر به بیش از 2 هزار سازمان مردم نهاد رسیده است.
وی افزود: در برنامه دولت تدبیر و امید می خواهیم این تعداد را تا پایان دولت به مرز 4 هزار و 500 تا 5 هزار تشکل مردم نهاد برسانیم و از این عرصه برای توسعه مشارکت مردم و تحکیم پایه‌های نظام استفاده کنیم.
سلطانی فر با تاکید بر اینکه آزادترین نظام‌های سیاسی دنیا امن‌ترین نظام‌های سیاسی هستند، افزود: بر خلاف عده‌ای که فکر می‌کنند با آزادی پایه‌های یک نظام به خطر می‌افتد ما معتقدیم، آزادی و مشارکت مردم موجب تحکیم و تثبیت پایه های هر نظام سیاسی خواهد شد.
وزیر ورزش گفت: خانه های جوانان در سراسر کشور و در ابعاد مختلف محلی است که جوانان همه توانمندی های خود را برای سرعت دادن به توسعه کشور به کار می گیرند.
سلطانی فر با بیان این که تلاش داریم حضور و گفتمان جوانان را با حکومت قانونمند کنیم، افزد: طبق آماری که معاون ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان از دستگیر شدگان ناآرامی‌های دی ماه سال گذشته گرفته بود، حتی یک نفر از این افراد از اعضای سازمان‌های مردم نهاد جوانان نبودند.
وی افزود: اعضای سازمانهای مردم نهاد یاد گرفته اند که گفتمان خود با دولت را به صورت قانونمند و از طریق ابزارهای قانونی مطرح کنند.
وزیر ورزش با اشاره به برگزاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان گفت: متاسفانه با توجه به این که انقلاب ما به نوعی انقلاب فرهنگی است، اما کمتر در علوم پایه و علوم انسانی سرمایه گذاری کرده ایم و بیشتر به بخش سخت افزاری علوم توجه شده و برگزاری این جشنواره ها که توجه آن به علوم پایه است، به تولید علم در کشور کمک می کند.
*1193* 3377* 3063

http://www.banounews.ir/fa/News/84560/ورزش-ارزانترین-ابزار-کسب-وحدت-ملی-است
بستن   چاپ