آریا بانو
روش‌های رفع سندروم پیش از پریود زنان (1)
شنبه 17 شهريور 1397 - 01:08:22
آریا بانو - هرماه حدود 85 درصد از زنان گزارش می‌کنند که دچار حداقل یکی از علائم گرفتگی عضلات، نفخ یا ضعف عمومی می‌شوند. گرچه درمان قطعی برای این علائم که سندروم پیش از پریود زنان نامیده می‌شود وجود ندارد، ولی تغییر سبک زندگی کمک می‌کند تا حدودی مشکلات تقلیل یابد. امروز با روزچین همراه باشید تا روش‌هایی برای رهایی از سندروم پیش از پریود را به شما پیشنهاد دهیم.

برای کاهش  چربی خون چه بخوریم؟
آیا با 15 ماده غذایی قاتل چربی خون آشنا هستید؟
اگر به دنبال راهی بی‌دردسر برای کم کردن کلسترول خون هستید این کتاب الکترونیکی برای شماست
کافی است نشانی ایمیل خود را در فرم زیر وارد کنید تا یک نسخه از این کتاب ارزشمند را رایگان برای شما بفرستیم​
دانلود رایگان
رژیم غذایی خود را بهبود بخشید
پریود زنان
مصرف نمک زیاد در وعده‌های غذایی می‌تواند باعث ایجاد نفخ شود. کافئین، کج‌خلقی و اضطراب را تشدید می‌کند. مصرف الکل ممکن است حالت افسردگی را بیشتر کند و همچنین استفادۀ بیش از اندازۀ شکر، سطح قندخون را ناپایدار می‌کند. سعی کنید هفتۀ قبل از قاعدگی، بیشتر میوه و سبزیجات و حبوبات بخورید تا کمتر دچار سندروم پیش از پریود شوید. تنها اینکه چه چیزی می‌خورید اهمیت ندارد، بلکه مهم است که چطور می‌خورید! از نظر دکتر جوون پیسیتلی، متخصص زنان و استادیار دانشگاه دوک شهر دورهام در ایالت کارولینای شمالی، هدف از خوردن در فواصل منظم جلوگیری از افت و افزایش ناگهانی قندخون است. او می‌گوید: «قبل از اینکه به‌دنبال درمان‌های پزشکی و دارویی باشید، سعی کنید عادات غذایی خود را تغییر دهید، زیرا با بهبود رژیم غذایی، کمتر احتمال دارد که دچار عوارض جانبی شوید.»
رفع سندروم پیش از پریود زنان به کمک ورزش
ورزش می‌تواند علائم روحی و جسمی سندروم پیش از پریود زنان را برطرف کند. به‌گفتۀ دکتر پیسیتلی: «وقتی زنان دچار ضعف می‌شوند، ورزش‌کردن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.» ورزش روزمره‌ای را انتخاب کنید که هم از آن لذت ببرید و هم‌ اینکه ضربان قلب شما را بالا ببرد. مرکز ملی اطلاعات سلامتی زنان پیشنهاد می‌کند، جهت رفع مشکلات سندروم پیش از قاعدگی، در هفته دو‌ ساعت و نیم فعالیت نسبتاً سنگین، یک ساعت و پانزده دقیقه ورزش هوازی با شدت بالا یا ترکیبی از هردو به‌اضافۀ دو جلسه تقویت عضلات داشته باشید.
از دست ندهید: روش‌های مؤثر برای درمان درد قاعدگی
مصرف ویتامین‌ها
ویتامین B6 و E می‌توانند برای کاهش سندروم پیش از پریود زنان سودمند باشند. alignnone wp-image-48896 size-full" title="ویتامین‌ها به‌خصوص ویتامین B6 و E می‌توانند برای کاهش سندروم پیش از پریود زنان سودمند باشند." src="/Uploads/News/20180908010821957.gif" alt="پریود زنان" width="315" height="215" />
دکتر پترا کیسی، استادیار و متخصص زنان و زایمان بیمارستان مایو در روچستر، بیان می‌کند: «ویتامین‌ها به‌خصوص ویتامین B6 و E می‌توانند برای کاهش سندروم پیش از پریود زنان سودمند باشند.» هرچند شواهد زیادی مبنی‌بر تأثیر این مکمل‌ها وجود ندارد، ولی بیمارستان مایو میزان بعضی‌ از مکمل‌های غذایی را پیشنهاد کرده‌ است که لیست آن‌ها را در زیر می‌بینید:
کلسیم: 1200 میلی‌گرم منیزیم: 400 میلی‌گرم ویتامینB6: تا 100 میلی‌گرم ویتامین E: تا 400UI (واحد بین‌المللی) به‌دنبال درمان گیاهی باشید
پریود زنان
داروهای گیاهی در مقایسه با داروهای شیمیایی تقریباً منسوخ شده‌‌اند، اما بعضی‌از داروهای گیاهی در رفع علائم سندروم پیش از قاعدگی مانند گرفتگی عضلات یا نوسانات خلقی می‌توانند مؤثر باشند. به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید از گیاه توت مار، پنج انگشت، روغن گل مغربی (گل پامچال)، برگ تمشک ، گیاه قاصدک و کرم طبیعی هورمون پروژسترون استفاده نمایید. البته پزشک شما در این رابطه اطلاعات به‌روزتری را در اختیارتان قرار می‌دهد.
بر استرس خود غلبه کنید
اول از همه داشتنِ خواب و استراحت کافی بسیار مهم است. سعی کنید به‌همان اندازه که نیاز دارید بخوابید، زیرا کم‌خوابی به‌تدریج علائم سندروم پیش از قاعدگی را افزایش می‌دهد. بعد از آن سعی کنید با هوشیاری کامل سطح استرس خود را کاهش دهید. می‌توانید تنفس عمیق، ماساژ، مدیتیشن یا یوگا را امتحان کنید که موجب آرامش ذهن و بدن می‌شوند. البته اگر برای شما بهترین راه رهایی از استرس، بیرون‌رفتن یا مثلاً نوشتن یک خاطره است، دیگر نیازی به یوگا یا مدیتیشن نیست.
منبع: Health

http://www.banounews.ir/fa/News/85286/روش‌های-رفع-سندروم-پیش-از-پریود-زنان-(1)
بستن   چاپ