آریا بانو
نان آلمانی Brotchen
شنبه 17 شهريور 1397 - 13:15:58
آریا بانو - طرز تهیه: خمیر مایه ، شکر و 1/4 لیوان آب گرم را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید و 5 دقیقه کناری قرار دهید.
سفیده های تخم مرغ را داخل کاسه ای بریزید و بزنید تا خودش را بگیرد و بافتی مانند خامه پیدا کند ( وقتی ظرف را برمی گردانید نریزید ) سپس روغن ؛ نمک و نصف آرد را به سفیده های فرم گرفته اضافه کنید و 2 دقیقه با همزن بزنید تا یکدست شود.
باقی مانده آرد را کم کم اضافه و با دست مخلوط کنید تا به شکل خمیر نرمی شود ، خمیر را 10 دقیقه خوب ورز دهید سپس داخل کاسه ای که چرب کرده اید بگذارید ، روی کاسه را با پارچه مرطوبی بپوشانید و 1 ساعت در جای گرمی استراحت دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود.
روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید ، خمیر را به 10 قسمت تقسیم کنید و با دست به شکل گرد حالت دهید ، سینی فر را چرب کنید و خمیرها را با فاصله داخل سینی فر قرار دهید ، روی خمیرها را با مقداری کره یا روغن چرب کنید و 30 – 40 دقیقه در دمای اتاق استراحت دهید.
پس از استراحت سینی را داخل فری که از قبل با دمای 220 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده 15 – 20 دقیقه قرار دهید تا نان ها بپزند و سطح نان ها طلایی و برشته شود ( پیشنهاد میشود در زمان پخت نان کاسه ای آب داخل فر قرار دهید ) ؛ پس از پخت نان ها را از فر خارج کنید و روی توری قرار دهید تا خنک شوند سپس سرو کنید.
نکته: پیش از شروع به کار از تازگی خمیر مایه مطمئن شوید ، به زمان های استراحت و پخت نان دقت کنید تا نتیجه کار مورد رضایت تان باشد ، برای خوشرنگ تر شدن نان میتوانید روی نان ها را در زمان قرار دادن در فر کمی سفیده تخم مرغ بزنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/85363/نان-آلمانی-Brotchen
بستن   چاپ