آریا بانو
روحانی: آمریکا هر روز برای مذاکره با ایران پیغام می‌فرستد
يکشنبه 18 شهريور 1397 - 02:43:38
آریا بانو - رئیس‌جمهور گفت: مگر ملت ایران ملتی است که در برابر فشار یک گروه حاکم جدید در کاخ سفید که خودشان هم نمی‌دانند چه می‌گویند و چه کار می‌کنند و با همه درگیر هستند، دچار هراس می‌شوند؟ گروه جدیدی که در کاخ سفید مستقر شدند نه تنها با نظام جمهوری اسلامی ایران بلکه با دوستان قدیمی و سنتی‌شان و با کشورهایی که با آنها روابط اقتصادی بالا دارند، نیز دچار درگیری هستند.

سرویس اخبار - حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان امروز گفته است که آمریکایی‌‌ها از یک طرف ملت ایران را تحت فشار قرار می‌دهند و از طرف دیگر از طرق مختلف پیغام مذاکره می‌فرستند.
پیشتر، دونالد ترامپ گفته بود که برای دیدار با مقامات ایران آمادگی دارد و امکان دیدار با روحانی در حاشیه سفر به نیویورک را رد نمی‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در چهاردهمین جشنواره ملی شهید رجایی گفت: مگر ملت ایران ملتی است که در برابر فشار یک گروه حاکم جدید در کاخ سفید که خودشان هم نمی‌دانند چه می‌گویند و چه کار می‌کنند و با همه درگیر هستند، دچار هراس می‌شوند؟ گروه جدیدی که در کاخ سفید مستقر شدند نه تنها با نظام جمهوری اسلامی ایران بلکه با دوستان قدیمی و سنتی‌شان و با کشورهایی که با آنها روابط اقتصادی بالا دارند، نیز دچار درگیری هستند.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آنها از یک طرف ملت ایران را تحت فشار قرار می‌دهند و از طرف دیگر از طرق مختلف پیغام مذاکره می‌فرستند در این شرایط قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس را؟ پیغام و نرمش در پیام‌تان را ببینیم یا عمل ددمنشانه‌تان را ملاک قرار دهیم؟
روحانی خطاب به سردمداران کاخ سفید، گفت: اگر راست می‌گویید و دوستدار ملت ایران هستید چرا می‌خواهید به زندگی مردم ایران فشار وارد سازید. اگر تصور می‌کنید با فشار و اقدامات شما مردم به خیابان‌ها آمده و دستان خود را به نشانه تسلیم در مقابل آمریکا و کاخ سفید بالا می‌برند در خطا و اشتباه هستید.
انتقاد از چپ رو راست داخلی
روحانی همچنین با بیان اینکه دولت نمی‌تواند از یک طرف با آمریکا بجنگد و از طرفی حواسش به راست و چپ باشد، گفت: امروز روبروی دولت، رژیم صهیونیستی قرار دارد و بایستی راست و چپ در این میدان جنگ حامی دولت باشند. امروز باید راست و چپ همه با هم باشیم.
منبع: آفتاب
میلاد براهیمی

http://www.banounews.ir/fa/News/85624/روحانی--آمریکا-هر-روز-برای-مذاکره-با-ایران-پیغام-می‌فرستد
بستن   چاپ