آریا بانو
ساده‌ترین طرز تهیه کیک دو رنگ یا کیک گورخری در خانه
سه شنبه 20 شهریور 1397 - 10:20:11 AM
روزچین
آریا بانو - اگر از علاقه‌مندان به انواع کیک و شیرینی خانگی هستید این مطلب برایتان جذاب خواهد بود.این‌بار برای شما روش ساده و سریع پخت کیک دو رنگ یا کیک گورخری را درنظر گرفته ایم.
مواد لازم برای تهیه کیک دو رنگ
شکر: یک پیمانه (200 گرم) کره (در درمای اتاق قرار گرفته باشد) : یک پیمانه (200 گرم) شیر: یک پیمانه (240 میلی‌لیتر) عصارۀ وانیل: یک قاشق چایخوری آرد: سه پیمانه (375 گرم) بیکینگ‌پودر : دو قاشق چایخوری (10 گرم) نمک: یک‌چهارم قاشق چایخوری مواد شکلاتی کیک
پودر کاکائو: سه قاشق غذاخوری (25 گرم) شیر یا آب: یک‌چهارم پیمانه (50 میلی‌لیتر) شکر: یک قاشق غذاخوری (15 گرم) طرز تهیه کیک دو رنگ (کیک گورخری)
کیک دو رنگ (کیک گورخری) برای این کیک یک قالب گرد به قطر 25 سانتی‌متر (9 اینچ) مناسب است. فر را روشن کنید و در دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود. ابتدا آرد و نمک و بیکینگ‌پودر را با هم مخلوط کنید. بهتر است موادتان را دوبار الک کنید تا کیفیت کیک بهتر شود. مواد خشک را کنار بگذارید.


در یک کاسه، کره‌ای را که در دمای اتاق بوده است با شکر مخلوط کنید. کره و شکر را با همزن برقی بزنید تا با هم ترکیب شوند. حالا تخم‌مرغ‌ها را یک‌جا و با هم اضافه کنید و همچنان بزنید تا مایع شما یکدست و کِرِم‌طور شود. کمی عصارۀ وانیل نیز اضافه و سپس مخلوط کنید.
در این مرحله آرد را اضافه کنید و شیر را کم‌کم در مواد بریزید و با دور کُندِ همزن برقی یا با همزن دستی به‌آرامی مخلوط کنید تا خمیر شما یکدست شود.
در ظرفی دیگر پودر کاکائو و شکر را مخلوط کنید و مقداری آب یا شیر به آن اضافه کنید و هم‌بزنید تا شکر حل شود و مایع یکدست شود. دو پمانه از خمیر را در مخلوط شکلاتی بریزید و به‌آرامی هم‌بزنید تا خمیر شکلاتی شما یکدست شود. کف و دیواره‌های قالب را چرب کنید و کف قالب کاغذ روغنی قرار دهید.
حالا یک قاشق از خمیر ساده وسط قالب بریزید و یک قاشق خمیر شکلاتی روی خمیر ساده بریزید. این ترتیب را تکرار کنید و ادامه دهید تا خمیرها تمام شود. با این مدل چینش کیک شما راه‌راه گورخری می‌شود. البته می‌توانید بنا به سلیقۀ خودتان دو خمیر را به‌شکل‌های دیگر نیز در قالب بریزید.
کیک دو رنگ قالب را 50 تا 60 دقیقه در فر قرار دهید. بعد از این‌مدت با فروکردن خلال‌دندان در مرکز کیک از پخت کامل آن مطمئن شوید. اگر به خلال‌دندان چیزی نچسبد یعنی کیک آماده است. کیک را بیرون بیاورید و اجازه دهید به‌مدت 15 دقیقه خنک شود. بعد کیک را برش بزنید و سرو کنید.



نوش جان!

http://www.banounews.ir/fa/News/86320/ساده‌ترین-طرز-تهیه-کیک-دو-رنگ-یا-کیک-گورخری-در-خانه
بستن   چاپ