آریا بانو
عضو کميسيون اجتماعي:
برخورد فيزيکي با بدحجابي سرانجام خوشي ندارد
يکشنبه 15 مرداد 1396 - 11:32:09 PM
عصر بانوان
بانو نيوز -
بررسي علل ترويج بدحجابي در جامعه مهمترين اصل است که تاکنون به آن توجهي جدي صورت نگرفته است و بررسي نشدن علل آن خود به برخورد نامناسب و بروز آسيب‌ها و تبعات اجتماعي در جامعه مي‌انجامد.



‌صلاحي با اشاره به اينکه تاکنون هيچ اقدام مؤثري براي برخورد با بي‌حجابي در کشور صورت نگرفته است، گفت: علل بدحجابي بايد مورد بررسي قرار گيرد.
عباس صلاحي عضو کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي ، با اشاره به اينکه اقدام گشت ارشاد، انصار حزب الله و استفاده از 4000 نيرو براي مبارزه با بدحجابي نيازمند مجوز است، اظهار کرد: موضوع بدحجابي در کشور به معضل و پديده‌اي اجتماعي بدل شده است.
وي تصريح کرد: با توجه به اينکه 36 سال از انقلاب اسلامي مي‌گذرد متأسفانه اين موضوع در کشور جا نيفتاده است، در صورتي که اين مشکل به راحتي قابل حل بوده است و نيابد اجازه مي‌داديم که امروز چنين شرايطي ايجاد شود.
صلاحي با تأکيد بر اينکه رعايت حجاب در کشور نيازمند فرهنگ‌سازي است و صرفاً با اقداماتي قهري و حراستي، چند دستگاه ون و تعدادي نيرو به جايي نخواهيم رسيد، گفت: قطعاً اين موضوع با برخوردهاي بازدارنده و فيزيکي سرانجام خوشي نخواهد داشت؛ جز اينکه بدگماني، بي‌اعتمادي، نارضايتي مردم و تبعات منفي را در جامعه به دنبال خواهد داشت.
جاي بررسي علل ترويج بدحجابي خالي است
وي بررسي علل اين پديده را در شرايط کنوني مهمترين اقدام دانست و افزود: بررسي علل ترويج بدحجابي در جامعه مهمترين اصل است که تاکنون به آن توجهي جدي صورت نگرفته است و بررسي نشدن علل آن خود به برخورد نامناسب و بروز آسيب‌ها و تبعات اجتماعي در جامعه مي‌انجامد.
نماينده مردم تفرش، آشتيان و فراهان با اشاره به آشنايي و سوق پيداکردن جوانان به فرهنگ و مد غربي از طريق فعاليت‌هاي مجازي، ماهواره و اينترنت اظهار کرد: بايد به اين امر توجه کنيم که خلاء و مشکل در کجاست و چرا دختران و پسران ما به اين سمت رفته‌اند، سپس درجهت مبارزه با اين فرهنگ غلط برآييم.
نبايد از يک سوراخ دو بار گزيده شويم
وي با تأکيد بر اينکه نبايد از يک سوراخ دو بار گزيده شده و بر اقدامات قهري که تاکنون انجام شده و به نتيجه نرسيده اصرار کنيم، اضافه کرد: تاکنون هيچ کار مهمي در اين خصوص در کشور انجام نشده شرايط موجود شايسته کشوري چون ايران نيست.
وي خلاءها، نبود سرگرمي و اوقات فراغت سالم را از علل ترويج بدحجابي در جامعه عنوان کرد و با اشاره به اينکه در نظر گرفتن جايگزيني براي اين خلاءها قطعاً کاهش آسيب‌ها را به دنبال خواهد داشت، گفت: ترويج حجاب کامل نيازمند داشتن متولي فرهنگي و اجتماعي است تا با فرهنگ‌سازي و برنامه‌ريزي درست فرد را نسبت به ضرورت رعايت حجاب در جامعه توجيه کند و شرايط به نحوي فراهم شود که فرد خود راه درست و غلط را بررسي و انتخاب کند.
بدحجابي گام اول در بروز برخي آسيب‌هاي اجتماعي است
صلاحي تأکيد کرد: در مسئله حجاب نبايد با زور و از طريق اهرم فشار عمل کرد و همچنين نبايد به افراد اختيار مطلق داد بلکه بايد با توجه به فرهنگ‌هاي مختلف در نقاط مختلف کشور با در نظر گرفتن آداب، سنن و مسائل فرهنگي در اين حوزه عمل کرد. فضاسازي، فرهنگ‌سازي و ايجاد شرايط مناسب در کشور قطعاً باعث آرامش جوانان مي‌شود و فراهم کردن امکانات نيز کاهش آسيب‌هاي اجتماعي را به دنبال دارد.
وي بدحجابي را قدم اول در ترويج و رشد برخي آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه عنوان کرد و افزود: متأسفانه انحرافاتي در جامعه ديده مي‌شود که زيبنده کشور نيست و اگر به موقع به آنها رسيدگي نشود بعد از رشدشان درمان بسيار مشکل خواهد بود.
اين عضو کميسيون اجتماعي مجلس با بيان اينکه بعضاً بدحجابي‌ها در جامعه به نوعي دهن‌کجي به برخوردهاي فيزيکي و قهري است، تصريح کرد: اين رفتارها نوعي عقده‌گشايي است و فرد به منظور نشان دادن انزجار و انتقام‌جويي از برخي برخوردها عکس‌العمل‌هايي چون بدحجابي و حتي بي‌حجابي از خود نشان مي‌دهد درصورتي که با توجيه افراد و فرهنگ‌سازي مي‌توان انتخاب را به عهده خود آنها گذاشت.

منبع:ايسنا




http://www.banounews.ir/fa/News/8667/برخورد-فيزيکي-با-بدحجابي-سرانجام-خوشي-ندارد
بستن   چاپ