آریا بانو
منتخب پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر اصفهان:
زنان در ديپلماسي شهري توانمندتر هستند
دوشنبه 16 مرداد 1396 - 1:30:43 PM
ايسنا - زنان
بانو نيوز - منتخب پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: تفاوت هايي که ميان زنان و مردان وجود دارد اتفاقا منجر به ويژگي هاي خوبي در زنان شده است.

فريده روشن در گفت و گو با خبرنگار ايسنا، اظهار کرد: بزرگترين چالش زنان در مورد مشارکت در سطوح بالاي قدرت به افکار قالب موجود در جامعه بازمي گردد. هنوز در بخش هايي از جامعه افکار حاکم به صورت ويژگي هاي دوگانه مانند مردان قوي تر، جسورتر، عاقل تر و توانمندتر هستند و در مقابل زنان ضعيف تر، ترسوتر و ناتوان تر هستند در ته نشست هاي ذهني افراد لنگر انداخته به طوري که اين نوع تفکرات به مانع جدي در برابر حضور زنان در عرصه هاي مختلف تبديل شده است.

وي افزود: تا زمانيکه همه ما چه زن و چه مرد نتوانيم اين واقعيت را بپذيريم که به رغم تفاوت ها، زنان و مردان به يک ميزان توانمند هستند به شرط آنکه به آنها فرصت هاي مساوي داده نشود، اميدي به بهبود وضعيت نيمي از جامعه نيست.

منتخب پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر اصفهان ادامه داد: تفاوت هايي که ميان زنان و مردان وجود دارد اتفاقا منجر به ويژگي هاي خوبي در زنان شده است. براي نمونه زنان به دليل تمايل بيشتر به تعامل و گفت و گو و برخورداري از مهارت هاي اجتماعي بيشتر توانايي بهتري در پيشبرد امور و حل مسائل دارند. زنان از آن جهت که در روابط خود با ديگران در پي ايجاد رابطه برابر هستند توانايي بهتري در رايزني و حل مساله دارند.

روشن تصريح کرد: مردان غالبا مناسبات سياسي و اجتماعي را در مجموعه اي تنيده از روابط قدرت و سلطه مي نگرند به همين دليل در جوامعي که همچنان سيطره مردان بر سياست سنگيني مي کند ميزان نزاع ها و تنش سياسي شدت بيشتري دارد. در عوض، همانطور که گفته شد زنان رويکرد تعامل و مذاکره به دور از تنش را دنبال مي کنند.

وي تاکيد کرد: اين ويژگي منجر به ايجاد تمايز ميان سبک رهبري مردان و زنان شده است. زنان در پي رهبري ديگران از طريق تعامل و همکاري به صورت افقي هستند در حالي که مردان سلسه مراتبي و از موضع بالا به پايين امور را اداره مي کنند.

اين منتخب پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: در شرايط موجود و با توجه به ايده دولت تدبير و اميد مبتني بر تعامل و گفت و گو با جهان، حضور زنان در عرصه هاي سياسي مي تواند نقش مهمي در پيشبرد چنين سياستي داشته باشد.

روشن با بيان اينکه امروز در حوزه شهري نيازمند ديپلماسي شهري هستيم، اظهار کرد: براي جذب سرمايه گذاران خارجي و همچنين تقويت توريسم بيش از هر چيز به مديراني نياز داريم که در ديپلماسي شهري مهارت داشته باشند و با توجه به ويژگي هاي زنانه که بر شمردم زنان در اين حوزه مي توانند توانمندتر ظاهر شوند و به همين منظور ما بيش از هر زمان ديگري به حضور زنان در عرصه هاي مديريت شهري نياز داريم.

وي با اشاره به اينکه مردان سابقه دار شورا اعلام کرده اند از بانوان به صورت وسيع تر و کاراتر استفاده خواهيم کرد، ادامه داد: اينگونه نگاه ويژه به زنان آن هم تنها با حضور دو تن از زنان در ميان اعضاي سيزده نفر شوراي شهر نشان از همدلي و همصدايي همه اعضاي شوراي شهر نسبت به حضور پررنگتر زنان در مديريت شهري است.
انتهاي پيام


http://www.banounews.ir/fa/News/8796/زنان-در-ديپلماسي-شهري-توانمندتر-هستند
بستن   چاپ