آریا بانو
4گوشه دنيا/ تکرار داستان تلخ «بنيتا» اين بار در آمريکا
دوشنبه 16 مرداد 1396 - 8:00:10 PM
آخرین خبر - خواندنیها
بانو نیوز -

باشگاه خبرنگاران/ نوزاد چهار ماهه‌ای که از سوی مادربزرگش در خودرو رها شده بود، بر اثر گرمازدگی جان خود را از دست داد.
مادربزرگ آمریکایی نوه 4 ماهه خود را به تصور آنکه او را پیش از عزیمت به محل کار به مرکز مراقبت روزانه از کودکان سپرده است، تقریبا تمام روز در خودرو جا گذاشت و موجب مرگ او شد.

سخنگوی پلیس اکلاهما در مورد این واقعه تاثربرانگیز گفت: مادربزرگ این نوزاد دختر صبح دیروز به تصور اینکه مانند همیشه او را به مرکز نگهداری از کودکان سپرده است به محل کار خود رفت. در پایان وقت اداری این مادربزرگ فراموشکار سوار بر خودروی خود شد و به سمت مرکز نگهداری از کودکان رفت تا نوزاد را تحویل بگیرد. اما مسئولان مرکز به او گفتند که اصلا آن روز کودکی را تحویل نداده است.
با اصرار مادربزرگ، مسئولان حتی مجبور شدند در تمام اتاق‌های مرکز به جستجوی نوزاد دختر چهار ماهه بپردازند؛ اما کودک پیدا نشد. زمانیکه از جستجو ناامید شدند نزد خودروی مادربزرگ رفته و کودک را درحالیکه بی‌جان شده بود در صندلی عقب خودرو یافتند. زمانیکه نوزاد در خودرو پیدا شد، ساعت 5:30 عصر بود و به گفته نیروهای آتش‌نشانی، ساعتی از مرگ او می‌گذشت.

مادربزرگ فراموشکار از سوی پلیس اکلاهما بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفته است.
آمارهای رسمی نشان می‌دهد سالانه 37 کودک در آمریکا به دلیل رها شدن در خودرو بر اثر گرمای هوا و کمبود اکسیژن جان خود را از دست می‌دهند. در سال جاری نیز 29 کودک آمریکایی پس از آن‌که در هوای گرم داخل خودرو رها شدند، جان باختند.
از سال 1998 تا اکتبر 2016، 700 کودک آمریکایی براثر گرمازدگی داخل خودرو، جان خود را از دست داده‌اند. در 54 درصد موارد، والدین فراموش کرده بودند که کودک داخل خودرو است.




http://www.banounews.ir/fa/News/8916/4گوشه-دنيا--تکرار-داستان-تلخ-«بنيتا»-اين-بار-در-آمريکا
بستن   چاپ