آریا بانو
خواننده ای که صدها کودک را از فقر نجات داد
يکشنبه 25 شهريور 1397 - 08:03:41
آریا بانو - شکیرا خواننده جوان و محبوب کلمبیایی از سنین کم نوجوانی می داند که زندگی در کلمبیا به چه شکل است و مردم این کشور چگونه در فقر و بدبختی به سر می برند و کودکان به جای رفتن به مدرسه پابرهنه در کوچه و خیابان ها پرسه می زنند و به دام اعتیاد می افتند. او از همان روزها به خودش قول داد زمانی که فرد موفقی شد زندگی این کودکان را تغییر دهد.

بچه ها در واقع آینده ما هستند و هر تلاشی در جهت بهبود زندگی آن ها قابل تحسین است مخصوصا از جانب کسانی که همه چیز دارند اما هرگز زندگی فروتنانه را فراموش نمی کنند.
شکیرا بیشتر از زندگی خودش برای رفاه جامعه به سرمایه گذاری و وقف پرداخته است. او در سال 1997 موسسه ای به نام موسسه پابرهنه با هدف کمک به کودکان فقیر تاسیس کرد.

آموزش فقط فرستادن کودک به مدرسه و خریدن کتاب نیست. آموزش های این موسسه فراتر از پیشرفت های کلی کودکان است. هدف این موسسه شکل دادن به ذهن خالی کودکان است تا در آینده بتوانند با درک معماهای اجتماعی درست تصمیم گیری کند. آموزش های این موسسه تنها برای بهبود زندگی کودکان محروم نیست بلکه برای بهبود جامعه است.
این موسسه 6 مدرسه در نقاط مختلف کلمبیا تاسیس کرده است و بیش از 6 هزار کودک آموزش، غذا و خدمات حمایت روانشناسی در این مدارس دریافت می کنند. این موسسه خدمات خود را در هائیتی و مناطق آفریقای جنوبی نیز ارائه می دهد.

هدف معنوی این موسسات امید دادن به کودکان است تا قبل از این که دیر بشود. کودکانی که در شرایط سخت تری زندگی می کنند خدمات خاص تر و معلم های بهتری به آن ها تعلق می گیرد.
شکیرا می گوید: ما این مدارس را در مکان های ساخته ایم که دولت در آن جا حضور ندارد و کودکان دسترسی به آموزش و پرورش ندارند. با این کار خیلی زود به نتایج خوبی رسیدیم، مشاغل زیادی ایجاد شد، مشکلات سوءتغذیه از بین رفت و دانش آموزان به پیشرفت های تحصیلی عالی رسیدند.

این سازمان توسط کمپانی های ملی و بین المللی که به مسئولیت های اجتماعی اهمیت می دهند حمایت می شود و سازمان یونیسف از شرکای آن است.

http://www.banounews.ir/fa/News/90118/خواننده-ای-که-صدها-کودک-را-از-فقر-نجات-داد
بستن   چاپ