آریا بانو
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:
حجاج کشورمان با مراعات ادب ایرانی حج آبرومند داشتند
يکشنبه 25 شهريور 1397 - 13:25:39
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی طی پیامی اعلام کرد: حجاج آگاه ایران از هرگونه رفتار تفرقه آمیز پرهیز کردند و در فضای عطر انگیز سفر روحانی و معنوی حج با مراعات ادب و عزت ایرانی و پرهیز از بازارگردی دل‌های خود را به خالق متعال پیوند زدند.

به گزارش ایرنا، از روابط عمومی بعثه، حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر در این پیام نوشت: آخرین گروه از حجاج عزیز ایران اسلامی پس از انجام مناسک حج به کشور باز گشتند و پرونده حج امسال که عزتمندانه و آبرومندانه برگزار شد و رضایت زائران را در پی داشت با افتخار بسته می شود.
وی افزود: شرکت متعهدانه، مقتدرانه و آگاهانه حاجیان ایرانی در حج امسال مثال زدنی بود. حضور گسترده در مسجدالنبی و مسجدالحرام، شرکت در نمازهای جماعت و محافل انس و معرفت، توجه جدی به تلاوت قرآن، مناجات های عاشقانه با خداوند در دعای عرفه، دعاهای کمیل و ندبه، مراعات ادب و عزت ایرانی و پرهیز از بازارگردی، برگزاری مراسم برائت از مشرکان، مراعات نظم و انضباط در طول سفر، همه و همه حج امسال را نسبت به گذشته برجسته تر کرد.
قاضی عسگر تاکید کرد: زائران ایرانی در این سفر معنوی با رعایت شعار حج 97 (حج، تحول روحی و اخلاقی، سبک زندگی دینی، عزت و کرامت اسلامی) ضمن توجه به فلسفه الهی و اجتماعی کنگره عظیم حج و وحدت امت اسلامی، از هرگونه رفتار تفرقه آمیز پرهیز کردند و در فضای عطر انگیز این سفر روحانی، دل‌های خود را به خالق متعال پیوند زدند.
« اینجانب به عنوان کوچکترین خدمتگزار حاجیان، ضمن سپاس بیکران از خداوند قادر متعال و رسول گرامی اسلام، فاطمه اطهر(س) و ائمه بقیع (علیهم السلام)، وظیفه خود می دانم از مقام معظم رهبری - دامت برکاته - و تمامی خواهران و برادران عزیز حجاج بیت الله الحرام اعم از شیعه و سنی صمیمانه و خاضعانه تشکر و قدردانی و از قصورها و تقصیرها که لازمه چنین سفر پرمشقتی است عذرخواهی کنم».
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این پیام نوشت: همچنین از همکارن زحمتکش و دلسوز در سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری، بیوت مراجع عظام تقلید، روحانیون، مدیران و عوامل کاروان ها، اعضای ستادهای مکه و مدینه مرکز پزشکی حج و زیارت، آشپزخانه ها، نهاد ریاست جمهوری، سازمان هواپیمایی کشوری، کارکنان فرودگاه ها، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما، پلیس فرودگاه ها، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، صدا و سیما، وزارتخانه های اطلاعات، امورخارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، شهرک فرودگاهی و سایر نهادها، ارگان ها و اشخاصی که پیش از اعزام تا مراجعت، به حجاج خدمات ارائه کردند قدردانی می کنم.
وی تاکید کرد: همراهی و همدلی همگان را رمز موفقیت در انجام این مسئولیت سنگین می دانم و برای تمامی خادمین به حجاج بیت الله الحرام سلامتی و سعادت دنیا و آخرت را مسئلت دارم.
* 1933* 3063

http://www.banounews.ir/fa/News/90267/حجاج-کشورمان-با-مراعات-ادب-ایرانی-حج-آبرومند-داشتند
بستن   چاپ