آریا بانو
4گوشه دنيا/ راي سختگيرانه دادگاه دانمارک براي زن متکدي رومانيايي
سه شنبه 17 مرداد 1396 - 4:52:35 PM
آخرین خبر - خواندنیها
بانو نیوز -

باشگاه خبرنگاران/ دادگاهی در دانمارک، یک زن رومانیایی 63 ساله را به جرم ایجاد مزاحمت از طریق درخواست برای پول، به 20 روز حبس و اخراج از این کشور محکوم کرد.
این زن در ماه ژوئیه و در کپنهاگ دستگیر شد. وی پیشتر به جرم تکدی‌گری 2 مرتبه محکوم شده بود. این سوابق وی، در رای دادگاه برای او تاثیرگذار بوده است.
حکم این دادگاه، وی را تا شش سال از بازگشتن به دانمارک باز می‌دارد.
دادستان این پرونده گفت دادگاه این زن را به «ایجاد مزاحمت برای مردم از طریق تلاش برای برقراری ارتباط چشمی» هنگام به دست داشتن یک لیوان و درخواست برای پول متهم کرده است.
این زن در دادگاه گفت برای تامین مخارج 7 فرزندنش در رومانی، به مدت 15 سال در دانمارک و خارج از این کشور به تکدی‌گری پرداخته است.
وی در این دادگاه گفت: «من فرزندان بسیاری در آن‌جا (رومانی) دارم. آن‌ها زباله می‌خورند.»
این نخستین رای دادگاه در دانمارک تحت قانون مبارزه با تکدی‌گری در این کشور – که در ماه ژوئن از جانب وزیر دادگستری دانمارک به اجرا درآمد -- بوده است.
با این‌حال، این نخستین مورد از رای‌های این‌چنینی در دادگاه‌های دانمارک شناخته نمی‌شود. در ماه نوامبر، یک زن اسلواک به جرم تکدی‌گری به 40 روز زندان و اخراج از این کشور محکوم شد.
روز سه‌شنبه، سه نفر دیگر در این‌باره در دادگاه کپنهاگ مجرم شناخته شدند. به این ترتیب، شمار افرادی که به جرم تکدی‌گری در دادگاه‌های دانمارک محکوم شده اند، به 9 نفر رسیده است.




http://www.banounews.ir/fa/News/9072/4گوشه-دنيا--راي-سختگيرانه-دادگاه-دانمارک-براي-زن-متکدي-رومانيايي
بستن   چاپ