آریا بانو
مربی تیم زیر19 سال فوتبال بانوان:
مصاف تدارکاتی با اردن برای رسیدن به ترکیب نهایی است
شنبه 31 شهريور 1397 - 10:15:38
آریا بانو - تهران - مربی تیم فوتبال زیر 19 سال بانوان ایران گفت: برگزاری دو دیدار تدارکاتی مقابل تیم اردن کمک می کند تا ترکیب نهایی ما برای رقابت های قهرمانی آسیا مشخص شود.

«سمیه شهبازی» امروز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره رقابت های قهرمانی آسیا در این رده سنی که قرار است اوایل آبان ماه برگزار شود، افزود: بازیکنان به شرایط ایده‌ آلی که مد نظر کادرفنی بوده، رسیده اند و سعی می کنیم در اردوهای آمادگی و 2 دیدار تدارک دیده شده مقابل اردن، نقاط ضعف و قوت تیم را بشناسیم تا ترکیب نهایی برای مسابقات قهرمانی آسیا مشخص شود.
تیم فوتبال زیر 19 سال بانوان ایران روزهای 2 و 4 مهرماه در تهران مقابل اردن بازی می کند.
وی گفت: از اردیبشهت ماه 97 اردوها به صورت مداوم برگزار شد و فقط در مقطعی برای ماه مبارک رمضان و زمان امتحان های بازیکنان وقفه کوتاهی افتاد و در سایر روزها به صورت مداوم این اردوها ادامه داشت.
مربی تیم فوتبال زنان زیر 19 سال فوتبال، درباره شناختی که از حریفان ایران در رقابت های قهرمانی آسیا دارد، اظهار داشت: فوتبال فلسطین هر چند نوپا است، ولی در دیدارهای تدارکاتی مقابل حریفان نتیجه را با اختلاف خیلی اندک واگذار کرد و تیم لائوس هم حریف آسانی نیست. اما میانمار تیم سرعتی و محکمی است که جدی ترین رقیب ما در مرحله گروهی این رقابت ها است. ولی از آنجا که هدف اعضای تیم رسیدن به مراحل بالاتر و حتی دیدار پایانی است، با قدرت از مرحله گروهی صعود می کنیم.
تیم زیر 19 سال بانوان ایران در مرحله گروهی رقابت های قهرمانی آسیا به ترتیب روزهای 2، 4 و 6 آبان ماه به مصاف فلسطین، لائوس و میانمار می رود.
شهبازی درباره سطح حریفان آسیایی که پس از صعود از مرحله گروهی باید تیم ایران مقابل آنها قرار بگیرد، گفت: قطعا حریفان در مرحله حذفی سخت تر می شوند و تیم هایی مانند استرالیا، چین، ژاپن، تایلند پرقدرت هستند که پس از صعود از گروه خود، تلاش می کنیم گام مهمی برای رسیدن به مراحل بالاتر برداریم. زیرا بازی با حریفان مهم نه تنها سبب افزایش انگیزه بازیکنان می شود، بلکه تجربه خوبی برای آنها و حتی کادر فنی است.
وی در خصوص چگونی شناسایی بازیکنان حاضر در اردوی تیم زیر 19 سال بانوان ایران گفت: فدراسیون فوتبال جشنواره های متعددی را در این رده سنی در کشور برگزار کرد و استعدادیاب هایی که بازی ها را رصد می کردند بهترین بازیکنان را شناسایی و معرفی کردند.
مربی تیم زیر 19 سال ایران به شرایط فوتبال بانوان در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از استان ها مانند خراسان(شهر مشهد)، خوزستان و اصفهان در رده های پایه خوب کار می کنند، ولی برای پیشرفت فوتبال رده های سنی لازم است همه استان ها از امکاناتی مانند زمین مناسب و تجهیزات برخوردار باشند تا شاهد رشد رده های سنی در فوتبال زنان باشیم.
شهبازی درباره شرایط دروازه بان های تیم زنان ایران نیز گفت: متاسفانه در این پست همیشه ضعف داشتیم. زیرا آکادمی ها در این زمینه به خوبی کار نکردند و کادر فنی نیز مجبور شد 2 دروازه بان از تیم های هندبال را به خدمت بگیرد. ولی باید صبور بود و امیدواریم با حمایت هایی که فدارسیون از تیم های بانوان دارد، به نتایج مطلوب برسیم.
مسابقات فوتبال بانوان زیر 19 سال قهرمانی آسیا با حضور 25 تیم در 6 گروه به میزبانی کشور میانمار برگزار می شود که فقط گروه سوم این مسابقات پنج تیمی است و در سایر گروه ها چهار تیم حضور دارند.
تیم های اول هر گروه به همراه دو تیم از بهترین تیم های دوم هر گروه به مرحله نهایی این رقابت ها را پیدا می کنند تا در نهایت 8 تیم به مصاف هم بروند.
ورزشی**9029**1584

http://www.banounews.ir/fa/News/91134/مصاف-تدارکاتی-با-اردن-برای-رسیدن-به-ترکیب-نهایی-است
بستن   چاپ