آریا بانو - مقایسه رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی موضوعی است که در مطلب پیش رو به آن خواهیم پرداخت. در مقایسه رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی موارد مهمی نظیر قیمت، مشخصات فنی، مشخصات ظاهری و امکانات و قابلیتهای موجود در این دو خودرو مد نظر قرار خواهد گرفت. به این ترتیب میتوان مشخص کرد که کدام یک از این دو خودرو ارزش
خرید بالاتری دارد.
سرویس خودرو - مقایسه رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی مشخص میکند که کدام یک از این دو خودرو کیفیت بهتری دارد. هر دوی این محصولات خودروهای کراس اور کوچک جثه به شمار میروند و از نظر ماهیت مابین خودروهای سواری هاچ بک و خودروهای شاسی بلند قوی هیکل قرار میگیرند. در حال حاضر محصولات کراس اور از محبوبیت ویژهای در نزد خریداران خودرو برخوردارند.
در
صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به موضوع دلخواه خود برسید.
مقایسه رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی:
از نظر فنی از نظر آپشن از نظر ظاهر از نظر قیمت خودروی سانگ یانگ تیوولی مانند بسیاری از محصولات کراس اور موجود در بازار
ایران یک خودروی چینی به شمار میرود. اما خودروی رنو کپچر از اصالتی فرانسوی برخوردار است. با توجه به ماهیت این خودروها هر دوی آنها برای تردد در فضای شهری ساخته شدهاند. به طور کل نمیتوان از خودروهای کراس اور کوچک جثه انتظار پیمودن مسیرهای ناهموار یا انجام فعالیتهای آفرود را داشت. با این توضیح بهتر است به سراغ مقایسهی دقیق رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی برویم.
مقایسه رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی از نظر فنی
خودروی سانگ یانگ تیوولی از وجود یک موتور بنزینی تنفس طبیعی بهره میبرد. موتوری با برخورداری از گنجایش 1597 سیسی که به 4 سیلندر و 16 سوپاپ مجهز است.
موتور به کار رفته در این خودرو قادر است حداکثر توانی معادل 128 اسب بخار با احتساب 6000 دور در دقیقه ایجاد کند. حداکثر گشتاور خروجی این موتور نیز رقمی معادل 160 نیوتنمتر با احتساب 4600 دور در دقیقه خواهد بود.
در سوی مقابل اگرچه خودروی رنو کپچر از وجود موتوری با گنجایش 1197 سیسی بهره میبرد، اما وجود خصلت توربو شارژ در این موتور موجب میشود که چندان از قافلهی رقابت با خودروی تیوولی عقب نماند. حداکثر توان خروجی این موتور توربو شارژ حدود 120 اسب بخار با احتساب 4900 دور در دقیقه است. رقمی که حدود 8 اسب بخار از توان خودروی تیوولی کمتر است. با این حال خصلت توربو شارژ موتور رنو کپچر موجب میشود که حداکثر گشتاور خروجی آن حدود 30 نیوتنمتر بیشتر از رقیب گردد و حول و حوش رقم 190 نیوتنمتر با احتساب 2000 دور در دقیقه قرار گیرد.
از همین رو شتاب صفر تا صد خودروی سانگ یانگ تیوولی رقمی در حدود 12 ثانیه براورد میشود. این در حالی است که شتاب صفر تا صد خودروی رنو کپچر رقمی در حدود 10.9 ثانیه است. البته در شروع حرکت و خارج شدن از حالت سکون، این خودروی سانگ یانگ تیوولی است که شتاب بیشتری دارد. اما شتاب فاز دوم خودروی رنو کپچر بیشتر از رقیب چینی خود خواهد بود. موضوعی که موجب میشود این خودروی فرانسوی تبار در سرعتهای بالا شتاب بیشتری را نسبت به خودروی تیوولی به نمایش بگذارد.
شاید بتوان در مقایسه رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی از نظر شتاب، وزن کمتر خودروی رنو کپچر را هم در شتاب بیشتر آن دخیل دانست. در شرایطی که خودروی تیوولی از وزنی معادل 1.3 تن برخوردار است، وزن خودروی رنو کپچر حدود 120 کیلوگرم کمتر بوده و حول و حوش 1.18 تن قرار دارد.
علاوه بر آن وجود جعبه دندهی 6 سرعتهی اتوماتیک که از قابلیت کلاچ دوگانه بهره میبرد را هم میتوان در این موضوع تاثیرگذار دانست. چرا که قدرت مانور بیشتری را در اختیار راننده قرار میدهد. این در حالی است که خودروی تیوولی از وجود یک جعبه دندهی 6 سرعتهی تیپ ترونیک مدل آیسین بهره میبرد.
علاوه بر شتاب بیشتر، متوسط میزان مصرف سوخت خودروی رنو کپچر نیز بهینهتر از رقیب چینی خود است. به گونهای که این خودروی فرانسوی تبار در حالت چرخهی ترکیبی به طور متوسط حدود 1.3 لیتر سوخت کمتری را نسبت به خودروی سانگ یانگ تیوولی مصرف میکند. البته خودروی سانگ یانگ تیوولی از نظر استاندارد آلایندگی در رتبهی بالاتری نسبت به رقیب خود قرار میگیرد. چرا که استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 6 بوده و استاندارد آلایندگی خودروی رنو کپچر یورو 5 است.
با وجود تمام تفاوتهای ذکر شده در مقایسه رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی از نظر فنی، تفاوت خاصی را نمیتوان در نوع رانندگی این دو خودرو با یکدیگر مشاهده کرد. در واقع این دو خودرو تجربهای تقریبا شبیه به هم را حین نشستن پشت فرمان برای شما فراهم میکنند.
مقایسه رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی از نظر آپشن
برای مقایسه رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی از نظر آپشن بهتر است مهمترین امکانات و قابلیتهای به کار رفته در هر کدام از آنها معرفی شود. در خودروی چینی سانگ یانگ تیوولی وجود امکانات و قابلیتهای زیر را شاهد هستیم. با این توضیح که این خودرو در قالب مدل الیت و اسپورت عرضه شده است:
برخورداری از سیستم ترمز ضد قفل ABS بهرهمندی از سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD وجود سیستم فعال ضد واژگونی ARP برخورداری از سیستم پایداری الکترونیکی ESP مجهز به سیستم ترمز کمکی الکترونیکی HBA بهرهمندی از سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA وجود سیستم ضد لغزش خودرو در شتاب گیری ASR برخورداری از سیستم ضد هرزگردی TCS مجهز به رینگهای 18 اینچی برخورداری از سنسور عقب جهت پارک خودرو و
دوربین دید عقب وجود شیشههای دودی در ردیف عقب خودرو بهرهمندی از شیشههای جلوی ضد اشعه برخورداری از شیشههای برقی که مجهز به سیستم ایمنی تشخیص مانع در سمت راننده هستند وجود فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع برخورداری از چراغ روشنایی روز در بخش جلو و چراغ ال ای دی در بخش عقب خودرو امکان تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو وجود قابلیت
مدیریت برق باتری مجهز به آینههای برقی تاشو حساس بودن آینهی جلوی خودرو به نور وجود صندلیهای چرمی در ردیف جلو و عقب خودرو مجهز بودن صندلیهای جلوی خودرو به قابلیت گرمکن برخورداری از سیستم تهویه مطبوع دستی مجهز به قابلیت کروز کنترل وجود برف پاکنهای مجهز به سنسور باران و برف بهرهمندی از شیشههای دودی برای درهای عقب خودرو (این قابلیت در مدل اسپورت این خودرو وجود دارد) مجهز به بال عقب (این قابلیت در مدل اسپورت این خودرو وجود دارد) برخورداری از سیستم ورود بدون کلید وجود فرمان برقی سه حالته برخورداری از سانروف و ریل سقفی (این قابلیت تنها در مدل الیت این خودرو وجود دارد) بهرهمندی از سقف دو رنگ (این قابلیت در مدل اسپورت این خودرو وجود دارد) مجهز به سیستم پخش دی وی دی و ام پی تری که از وجود 6 بلندگو و 2 آمپلی فایر بهره میبرد وجود سیستم فعال شوندهی پشت سریها هنگام وقوع تصادف برخورداری از شش کیسه هوای ایمنی که شامل کیسه هوای مختص به راننده و سرنشین صندلی جلو، کیسه هوای پردهای و کیسه هوای جانبی میشود
در ادامه امکانات و قابلیتهای موجود در خودروی رنو کپچر را نیز بررسی خواهیم کرد:
وجود سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک در خودرو برخورداری از چراغ های ال ای دی روشنایی روز بهرهمندی از سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو مجهز به سنسور اتوماتیک نور چراغها وجود آینههای جانبی برقی و تا شونده با دید گسترده که در بخش عقب مجهز به گرمکن هستند برخورداری از غربیلک فرمان چرمی و تودوزی چرم بهرهمندی از رینگ آلومینیومی 17 اینچی مجهز به سیستم استارت دکمهای هوشمند وجود قابلیت کروز کنترل و سیستم محدود کنندهی سرعت برخورداری از سیستم مصرف بهینهی موتور یا اکو مود بهرهمندی از قابلیت تلسکوپی تنظیم فرمان و تنظیم ارتفاع وجود سه عدد پشت سری قابل تنظیم در بخش عقب خودرو مجهز به قابلیت گرمکن در صندلیهای جلوی خودرو برخورداری از سیستم سرگرمی چند رسانهای که به نمایشگر 7 اینچی مجهز است بهرهمندی از چهار کیسه هوای ایمنی که به راننده و سرنشین صندلی جلو اختصاص دارد و کیسه هوای ایمنی جانبی را هم شامل میشود وجود سیستم ترمز ضد قفل ABS مجهز به سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD برخورداری از سیستم ترمز کمکی در موارد اضطراری EBA بهرهمندی از سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP وجود سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA
مقایسه رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی از نظر ظاهر
در مقایسه رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی سلیقهی خریداران نقش مهمی را ایفا میکند. اما با هر سلیقهای که از آن برخوردار باشیم میتوان گفت که خودروی سانگ یانگ تیوولی به عنوان یک محصول چینی از ظاهر جذابی برخوردار است.
در نمای جلو شاهد چهرهای جدی و تا حدی خشمگین از این خودرو هستیم. بخش جلو پنجره بسیار باریک و شبیه به یک نوار طراحی شده است. نواری که چراغهای جلوی خودروی تیوولی را به یکدیگر متصل میکند. روی فضای کاپوت این خودرو خطوط حجم دهندهی عمودی قابل توجهی نقش بسته که در تاثیرگذاری هر چه بیشتر ظاهر این بخش از خودرو بسیار موفق عمل کرده است. بخش اصلی سپر این خودرو نیز ظاهری آچار مانند دارد و از دو سمت بالا و پایین میان بخشهای پنجرهای آن احاطه شده است. در این میان رنگ سیاه بخش جلو پنجره و قسمتهای پنجرهای سپر در تضاد با رنگ بدنهی خودرو قرار گرفته و بر گیرایی نمای جلوی آن افزوده است.
آن چه بیش از همه در نمای کنار خودروی سانگ یانگ تیوولی به
چشم میآید حجم برجستهی گلگیرها است که ظاهری فربه و مستحکم به این خودرو بخشیده و نمای کنار آن را جذابتر جلوه میدهد.
در نمای عقب این خودرو نیز نوع طراحی چراغها و شکل D مانند آنها است که بیش از همه جلب توجه میکند. علاوه بر آن طراحی سپر عقب این خودرو هم به خوبی انجام گرفته و مجموعهی جزییات نمای عقب، ظاهر منحصر به فردی به بخش پشتی خودروی سانگ یانگ تیوولی بخشیده است.
نمای داخلی خودروی سانگ یانگ تیوولی نیز مانند نمای خارجی آن به خوبی طراحی شده است و نسبت به بسیاری از محصولات چینی زیباتر جلوه میکند. البته طراحی نمای داخلی خودروی رنو کپچر هم نسبتا مناسب انجام شده است. شاید نتوان در نمای داخل برتری کامل را از آن یکی از این دو خودرو دانست. هرچند که نمای داخلی خودروی تیوولی تا حدی شیکتر به نظر میرسد.
در نمای جلوی خودروی رنو کپچر، برخلاف خودروی تیوولی چهرهی شاد و بشاشی را شاهد هستیم. چراغهای جلوی این خودرو از کشیدگی چراغهای تیوولی برخوردار نیستند اما در عوض بخش جلو پنجرهی آن اندکی پهنتر از خودروی تیوولی طراحی شده است. چراغهای مه شکن خودروی رنو کپچر نیز واضحتر از خودروی تیوولی طراحی شدهاند و کاملا بزرگتر به نظر میرسند.
نمای کناری خودروی رنو کپچر به شکل مشخصی جمع و جورتر از خودروی سانگ یانگ تیوولی طراحی شده است. به طور کل در این نما ساختار عضلانی خودروی تیوولی مشاهده نمیشود.
نمای عقب خودروی رنو کپچر از شکل و شمایل سادهتری نسبت به رقیب خود بهره میبرد. با این حال بخش سایهبان مانند بالای این نما توانسته اندکی آبروداری کند و جلوهای مضاعف به بخش عقب این خودرو ببخشد. در مجموع سلیقهی خریداران میتواند مقایسهی رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی از نظر مشخصات ظاهری آنها را آسان نماید.
مقایسه رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی از نظر قیمت
در حال حاضر خودروی سانگ یانگ تیولی در قالب دو مدل 2017 و 2018 در بازار خودروی
ایران یافت میشود. مدل 2017 این خودرو هم اکنون از متوسط قیمتی در حدود 270 میلیون تومان برخوردار است. مدل 2018 این خودرو نیز در حال حاضر با متوسط قیمتی در حدود 295 میلیون تومان در بازار آزاد معامله میشود. جالب این جا است که این خودرو در نیمههای اردیبهشت امسال با قیمتی زیر 150 میلیون تومان در بازار آزاد به فروش میرسید.
قیمت مدل 2017 خودروی رنو کپچر نیز هم اکنون در بازار آزاد به طور متوسط حدود 293 میلیون تومان است. بر این اساس مقایسه رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی از نظر قیمت کاملا واضح به نظر میرسد.
جمع بندی مقایسه رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی
مقایسه رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی از نظر مشخصات فنی نتیجهای تقریبا پایاپای دارد. هر چند که با توجه به پارامترهایی نظیر شتاب، گشتاور موتور و میزان مصرف سوخت، کفهی ترازو به سمت خودروی رنو کپچر میچربد.
با این حال در مقایسه رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی از نظر مشخصات ظاهری، این خودروی چینی است که دست بالا را دارد و تا حدی دلرباتر از رقیب خود ظاهر شده است.
از نظر برخورداری از امکانات و قابلیتهای مهم، باز هم کفهی ترازو اندکی به سمت خودروی سانگ یانگ تیوولی متمایل میشود. چرا که این خودرو در مواردی نظیر برخورداری از سیستمهای کمکی و حفظ پایداری عملکرد بهتری را از خود به نمایش میگذارد. با این حال خودروی رنو کپچر از نظر حفظ ایمنی سرنشینان درخشانتر از تیوولی ظاهر شده و امتیازهای بالاتری را از سوی موسسات معتبر به خود اختصاص داده است.
مقایسه رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی از نظر قیمت نیز به سود خودروی تیوولی تمام میشود. چرا که مدل 2017 این خودرو حدود 23 میلیون تومان ارزان تر از مدل 2017 خودروی رنو کپچر است. از سوی دیگر اختلاف قیمت مدل 2018 این خودرو با مدل 2017 رنو کپچر نیز تنها دو میلیون تومان است.
در انتهای مطلب مقایسه رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی نمیتوان حکم قطعی برای برتری یکی از این دو خودرو نسبت به دیگری صادر کرد. با این حال انتخاب ما خودروی سانگ یانگ تیوولی است. چرا که این خودرو از یک سو ظاهر زیباتری نسبت به رقیب خود دارد و از سوی دیگر موتور تنفس طبیعی آن دردسر و استهلاک کمتری را نسبت به موتور حساس و توربو شارژ رنو کپچر برای شما به ارمغان خواهد آورد. با این حال نزدیکی این دو خودرو به یکدیگر موجب میشود که عدهای با سلایق متفاوت، در مقایسه رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی حکم به برتری رنو کپچر بدهند.
رضا حسینی
http://www.banounews.ir/fa/News/91218/مقایسه-رنو-کپچر-و-سانگ-یانگ-تیوولی-به-عنوان-دو-خودروی-کراس-اور