آریا بانو
کشتی گیر طلایی زنان ایران:
با قهرمانی در لبنان، روی مسابقات جهانی متمرکز می شویم
دوشنبه 2 مهر 1397 - 11:21:39
آریا بانو - تهران - «معصومه خانلر» قهرمان مسابقات کشتی کلاسیک لبنان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با قهرمانی در این تورنمنت، از امروز همه تلاشمان روی مسابقات جهانی متمرکز می شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تیم ملی کشتی کلاسیک زنان ایران در نخستین حضور بین المللی خود، توانست عنوان قهرمانی تورنمنت لبنان را کسب کند.
زنان کشتی گیر ایرانی که نخستین اردوی ملی را زمستان پارسال آغاز کردند، 30 شهریور امسال به تورنمنت بین المللی لبنان اعزام شدند و با 2 طلا و 2 برنز عنوان قهرمانی این رقابت ها را به دست آوردند.
خانلر یکی از همین طلاها را در وزن 75 کیلوگرم کسب کرد. او که حالا همه هدفش درخشش در مسابقات جهانی آذرماه است، روز دوشنبه در مصاحبه با ایرنا از نخستین تجربه بین المللی اش گفت.
کشتی گیر وزن 75 کیلوگرم تیم ملی با اشاره به فشار بالای مسابقات گفت: سطح مسابقات به واسطه حضور کشتی گیرانی که سال ها آزادکار بوده اند، بسیار بالا بود. از طرف دیگر تجربه بالای حریفان، فشار تورنمنت را برای ما بیشتر کرد. چرا که رقبای ما بارها و بارها در مسابقات مختلف روی تشک رفته بودند، اما من و هم تیمی هایم برای نخستین بار بود که وارد یک میدان بین المللی می شدیم.
وی ادامه داد: قبل از اعزام همه بچه ها به میزان تجربه خودمان آگاه بودند و این را می دانستیم که سطح فنی رقبایی که سال ها تمرین کرده اند و مسابقه داده اند از ما بالاتر است، ولی نمی خواستیم خودمان را دست کم بگیریم. درست است که سابقه کمی در کشتی داریم، اما تک تک ما سال هاست ورزشکار هستیم و دنیای ورزش و میدان رقابت را خوب می شناسیم.
خانلر با اشاره به تمرینات تیم ملی در ماه های اخیر عنوان کرد: از زمستان سال گذشته اردوهایمان شروع شد و در تمام این مدت محدود سعی کردیم بیشترین استفاده را از مربی خارجی تیم ببریم. آنا واسلینکو هر چه بود یادمان داد و ما هم یاد گرفتیم. اگرچه هنوز اول راه هستیم، اما با تلاش و امید پیش می رویم.
ملی پوش کشتی کلاسیک ایران درباره مسابقات جهانی آذرماه گفت: تورنمنت لبنان میدانی برای محک ما و شناخت رقبایمان بود. در مسابقات جهانی که حدود 2 ماه دیگر برگزار می شود همه چیز متفاوت است؛ چون رقبای قوی تری پیش روی ما قرار می گیرند. با این قهرمانی همه تلاشمان از امروز روی رقابت های جهانی متمرکز خواهد شد.
خانلر در پایان خاطرنشان کرد: به نظرم ما با این نتیجه توانایی و هدف بزرگمان را به خیلی ها ثابت کردیم و در نتیجه امیدواریم حمایت ها هم بیشتر از قبل شود.
ورزشی ** 2024**1584

http://www.banounews.ir/fa/News/91412/با-قهرمانی-در-لبنان،-روی-مسابقات-جهانی-متمرکز-می-شویم
بستن   چاپ