آریا بانو
توپ طلای فرانس فوتبال به بانوان و زیر 21 ساله ها هم می رسد
دوشنبه 2 مهر 1397 - 22:31:51
آریا بانو - تهران - براساس اعلام نشریه معتبر فرانس فوتبال، سازمان دهگان مراسم اهدای جایزه توپ طلا، از این پس جایزه دیگری را تحت عنوان جایزه بهترین بازیکن زن و همچنین بهترین بازیکن زیر 21 سال جهان، به فهرست جوایز معتبر خود اضافه خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه نوشت: جوایز مذکور در شصت و سومین دوره برگزاری این مراسم، سوم دسامبر (12 آذرماه 97) در شهر پاریس و به میزبانی فرانس فوتبال برگزار خواهد شد.
در حالی که «کیلین امباپه» ستاره 19 ساله تیم ملی فرانسه محتمل ترین گزینه کسب عنوان بهترین بازیکن زیر 21 سال و ربودن گوی سبقت از «کریستیانو رونالدو» محسوب می شود، فهرست نامزدهای بهترین بازیکنان زن جهان برای کسب جایزه ای مشابه اعلام خواهد شد، علاوه بر این نامزدهای برترین بازیکنان زیر 21 سال نیز برای کسب جایزه ای موسوم به «جایزه کوپا» با یکدیگر رقابت می کنند.
گفتنی است این نامزدها هم همچون نامزدهای کسب توپ طلای جهان از طریق آرای به دست آمده توسط روزنامه نگاران سرتاسر دنیا تعیین می شوند که متعاقبا روزنامه نگاران زن برای حوزه بانوان تصمیم گیری می کنند.
این در حالی است که برنده «جایزه کوپا» که به بهترین بازیکن زیر 21 سال تعلق می گیرد توسط آرای به دست آمده از سوی 33 برنده پیشین این جایزه تعیین خواهد شد که از جمله مشهورترین آن ها می توان به میشل پلاتینی، فرانتس بکن باوئر، ژان پیر پاپین، مارکو فن باستن، زین الدین زیدان، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو اشاره کرد.
فینالیست های کسب این سه جایزه هم در روز 8 اکتبر (16 مهرماه 97) معرفی خواهند شد.
توپ طلا، معتبر ترین و قدیمی ترین جایزه فوتبالی محسوب می شود که از سال 2008 تاکنون، مسی و رونالدو هر کدام با 5 بار کسب آن، جایی برای عرضه اندم سایر بازیکنان باقی نگذاشته اند.
ورزشی**3991**9129

http://www.banounews.ir/fa/News/91493/توپ-طلای-فرانس-فوتبال-به-بانوان-و-زیر-21-ساله-ها-هم-می-رسد
بستن   چاپ