آریا بانو
دبیرفدراسیون وزنه برداری:زنان هم مثل مردان می درخشند
سه شنبه 3 مهر 1397 - 11:36:29
آریا بانو - تهران - ایرنا – محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه برداری بعد از تایید لباس زنان وزنه بردار از سوی وزارت ورزش گفت: می خواهیم از این به بعد شاهد درخشش مردان و زنان وزنه بردار ایرانی در دنیا باشیم.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، بعد از کش و قوس های فراوان بالاخره لباس وزنه برداری زنان مورد تایید وزارت ورزش قرار گرفت.
فعالیت زنان وزنه بردار ایران در یک سال گذشته در شرایطی پیش می رفت که فدراسیون جهانی با پوشش ورزشکاران مسلمان موافقت کرده بود، اما نهادهای مسئول یعنی وزارت ورزش و کارگروه تایید پوشش زنان ورزشکار مخالفت می کردند. مخالفت هایی که بالاخره به سر رسید و با ابلاغیه کتبی وزارت ورزش مبنی بر تایید لباس ورزشکاران این رشته، وزنه برداری زنان در ایران وارد فاز جدیدی شد.
بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه برداری درباره نهایی شدن این پروژه به خبرنگار ایرنا گفت: مجموعه فدراسیون در یک سال گذشته بر اساس طرحی که فدراسیون جهانی در اختیار ما قرار داده بود، البسه ورزشکاران را طراحی کرد و در اختیار معاونت زنان وزارت ورزش قرار داد. جلسات مکرری در این مدت داشتیم و در نهایت توانستیم به یک طرح مناسب برسیم که شئونات فرهنگی کشور ما را هم دربر بگیرد. خوشبختانه در مسابقات قهرمانی آسیا که دختران ما فروردین امسال در آن شرکت کردند، فدراسیون جهانی هم با این طرح موافقت کرد و با تایید نهایی وزارت ورزش تمام موانع موجود به خوبی برطرف شد.
بیرانوند در پاسخ به اینکه خبر تایید وزارت ورزش زودتر از خبر فدراسیون به گوش اهالی وزنه برداری رسید، عنوان کرد: هفته گذشته بعد از مسابقات قهرمانی کشور در مشهد خبر تایید را به ما دادند. اما ابلاغیه به همان سرعت به دست ما نرسید و برای رسانه ای کردن خبر نیازمند تاییدیه کتبی بودیم. از طرف دیگر می خواستیم یک برنامه درخور این خبر تدارک ببینیم و از لباس رونمایی کنیم. همچنین تعطیلاتی که به خاطر مراسم عزاداری در هفته گذشته داشتیم باعث شد تا برنامه های ما به تاخیر بیفتد. در غیر این صورت همه مسوولان در فدراسیون بیشتر از بقیه پیگیر این خبر بودند و نهایی شدن خبر هم خوشحالشان کرد و واقعا دوست داشتند هر چه آن را زودتر رسانه ای کنند. باید از تلاش های شبانه روزی رییس فدراسیون و همچنین ریحانه طریقت نایب رییس زنان فدراسیون هم تشکر کنم.
دبیر فدراسیون وزنه برداری درباره برنامه های بعدی تیم ملی وزنه برداری گفت: اردوی تیم ملی از اواخر مهر یا آبان آغاز می شود. این اتفاق نقطه عطفی در ورزش زنان کشور و وزنه برداری زنان محسوب می شود و به همین دلیل باید خیلی دقیق پیش رویم. در حال حاضر مهم این است که کیفیت ورزشکارانمان و مجموعه وزنه برداری زنان را بالا ببریم. در نتیجه به برگزاری دوره های مربیگری و داوری ادامه می دهیم. کلاس های دانش افزایی به کارشان ادامه می دهند و تلاش می کنیم تا کادر اجرایی و نیروی انسانی قوی تربیت کنیم.
وی ادامه داد: همه این ها فرایند زمان بری است که شاید باعث شود امسال دیگر اعزام بین المللی نداشته باشیم. اما شاید لازم باشد در صورت نیاز یک یا 2 مربی خارجی برای تیم ملی جذب کنیم. برنامه های بزرگی داریم و قطعا هدف ما حمایت از وزنه برداری زنان است. چرا که می خواهیم از این پس شاهد درخشش زنان و مردان وزنه بردار ایران در دنیا باشیم.
ورزشی**2024**1584

http://www.banounews.ir/fa/News/91554/دبیرفدراسیون-وزنه-برداری-زنان-هم-مثل-مردان-می-درخشند
بستن   چاپ