آریا بانو
راگبی «داتیس تهران» قهرمان دختران زیر 18 سال شد
جمعه 6 مهر 1397 - 12:22:53
آریا بانو - گرگان - تیم راگبی دختران زیر 18 سال « داتیس تهران » به مقام قهرمانی مسابقات کشور که با شرکت هفت تیم در گرگان برگزار شد، دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مرحله پایانی سومین دوره این رقابت ها که شامگاه پنجشنبه در زمین چمن مجموعه ورزشی شهدای کریم آباد گرگان برگزار شد، تیم « داتیس » توانست تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان را با نتیجه سنگین 17 بر 5 مغلوب کند و به مقام نخست دست یابد.
همچنین برای کسب عنوان سومی این رقابت ها در دیدار رده بندی که بین تیم های «گلستان» و «نگین خودرو البرز» برگزار شد، تیم نگین خودرو توانست با نتیجه سنگین 12 بر صفر به برتری برسد و به مقام سوم این رقابت ها دست یابد و تیم گلستان در جایگاه چهارم ایستاد.
برای مشخص شدن تیم های پنجم و ششم، تیم خراسان رضوی می بایست در برابر تیم تک ستاره مازندران (قائمشهر) قرار بگیرد که به علت مصدومیت چند بازیکن اصلی تیم تک ستاره و به حد نصاب نرسیدن بازیکنان آغاز کننده بازی ؛ کادر فنی تیم تک ستاره مازندران از این بازی انصراف داد و تیم خراسان رضوی در مکان پنجم قرار گرفت.
در مرحله مقدماتی این رقابت ها تیم های نگین خودرو البرز، گلستان و تک ستاره مازندران در گروه الف و تیم های داتیس تهران، دانشگاه آزاد اسلامی کرمان، خراسان رضوی و اتومسعود مازندران در گروه ب قرار داشتند که دیدارهای خود را به صورت دوره ای برگزار کردند و در نهایت تیم های البرز و گلستان از گروه الف و تیم های داتیس و دانشگاه آزاد اسلامی از گروه ب راهی مرحله نیمه نهایی شدند.
در دیدار نیمه نهایی تیم های گلستان و البرز به ترتیب مغلوب تیم های دانشگاه آزاد و داتیس شدند، تا بار دیگر مانند دور مقدماتی تیم های گلستان و داتیس این بار در بازی های رده بندی و فینال در برابر تیم های البرز و دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفتند.
این مسابقات هفت نفره و در 2 زمان هفت دقیقه ای برگزار شد.
نفرات منتخب این رقابت ها با نظر کادر فنی به تیم ملی دعوت شده و به یک رویداد بین المللی اعزام خواهند شد.
راگبی در گلستان عمری حدود هفت ساله دارد و توسعه این ورزش و کسب عنوان در رقابت های کشوری نیازمند تامین امکانات و فرصت بیشتری است.
هم اینک راگبی دختران گلستان در گرگان و بندرگز پیگیری می شود و دیگر شهرهای استان از زمینه لازم برای راه اندازی این رشته برخوردار نیستند.
تعداد ورزشکاران راگبی دختران گلستان حدود 100 نفر است.
3014/1860

http://www.banounews.ir/fa/News/91827/راگبی-«داتیس-تهران»-قهرمان-دختران-زیر-18-سال-شد
بستن   چاپ