آریا بانو
ایجاد مشاغل خانگی برای زنان با اجرای "طرح معین" در بسیج سازندگی
جمعه 6 مهر 1397 - 19:36:43
آریا بانو - مدیر کارآمدی و سازندگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اعلام اجرای "طرح معین" گفت: در این طرح زنانی که توانمندی ویژه ای در زمینه تولید صنایع دستی و دیگر هنرها دارند شناسایی کرده و در راستای ایجاد مشاغل خانگی و کوچک از آنها حمایت می کنیم.

به گزارش ایسنا، مرضیه افضلی در یک برنامه رادیویی درباره فعالیت‌های سازمان بسیج جامعه زنان برای اشتغال زایی، گفت: سازمان بسیج جامعه زنان کشور همزمان با سازمان بسیج سازندگی طرح هایی را در راستای اشتغال زایی و حمایت از بانوان کارآفرین اجرا می کند. یکی از مهم ترین اقدامات اجرای " طرح معین " است. در این طرح زنانی که توانمندی ویژه ای در زمینه تولید صنایع دستی و دیگر هنرها دارند شناسایی کرده و در راستای ایجاد مشاغل خانگی و کوچک از آنها حمایت می کنیم.
وی ادامه داد:اشتغال بانوان با آقایان متفاوت است. با توجه به مسئولیت همسری و مادری، معمولاً مادران ترجیح می دهند در منزل فعالیت اقتصادی کنند و ما این فرصت را غنیمت شمردیم و آنها را تحت حمایت مالی قرار دادیم گرچه میزان حمایت زیاد نبوده است. تا سال گذشته حدود 15 میلیون تومان وام و یا تسهیلات بلاعوض به بانوان پرداخت می شد تا شغلی را آغاز کنند.
به گفته مدیر کارآمدی و سازندگی سازمان بسیج جامعه زنان، سیاست های سازمان بسیج جامعه زنان همگام با سازمان بسیج سازندگی کشور در راستای اشاعه فرهنگ کار و تلاش و کمک به رفع مشکل بیکاری است. ما در سازمان بسیج جامعه زنان، برنامه ها و وجه زنانه آن را مد نظر قرار دادیم که بانوان در عین انجام وظایف مادری و همسری از فرصت شغلی و درآمدزایی نیز بهره مند شوند.
افضلی تصریح کرد: ما از همکاری تمام مسئولان، ورزشکاران و هنرمندانی که قابلیت انجام فعالیت به ویژه در حوزه کودکان در مناطق محروم را دارند استقبال می کنیم و پایگاه های بسیج در تمام کشور این آمادگی را دارند.
در ادامه فرشاد عالی-معاون فرهنگی و رسانه ای بسیج سازندگی کشور نیز در پاسخ به این سوال که سازمان بسیج سازندگی کشور برای اشتغال چه اقداماتی انجام داده، اظهار کرد: بسیج سازندگی یکی از مردمی ترین نهادهای کشور است. یکی از امتیازات ویژه بسیج سازندگی این است که همه اقشار با همه سلائق و رده های سنی می توانند برای خدمت رسانی و مجاهدت و تلاش و کار فعال باشند. سلسله اقداماتی که در بسیج سازندگی انجام می شود در حوزه های مختلف کشاورزی و آبخیزداری، محرومیت زدایی و ساخت و مرمت و زیباسازی اماکن مانند حوزه های علمیه و خانه های محرومین و مدارس است که با به کار گیری و مشارکت خود مردم انجام می شود. نزدیک به 150 هزار پروژه محرومیت زدایی در سال های اخیر توسط سازمان بسیج سازندگی کشور و جهادگران انجام شده است.
عالی نیز به اولویت‌های سازمان بسیج سازندگی کشور در شرایط خاص و بحران‌های اقتصادی کشور اشاره کرد وگفت: با توجه به تاکیدات و فرامین مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی، سازمان بسیج سازندگی کشور بعد از یک فرآیند مطالعاتی به چند روش کاری در گام نخست به امنیت غذایی رسید و با کمک اساتید دانشگاه، مردم و دستگاه های مربوطه توانستیم در 21 حوزه به امنیت غذایی ورود کنیم. در این راستا در عرصه پرورش زنبور عسل، کمک به مردم در پرورش ماهی در کنار چاه ها و چشمه های آب، کشت زعفران، پرورش ماکیان و پرندگانی همچون بلدرچین، شترمرغ و قرقاول و بوقلمون توانستیم امنیت و تنوع غذایی کشور را توسعه دهیم و 150 هزار کارگاه در سال های اخیر راه‌اندازی شد.
وی افزود:بسیج سازندگی کشور رده های مختلفی در اقشار مختلف اعم از بسیج دانش آموزی، دانشجویی و اصناف و دیگر اقشار دارد که هر قشر از نیروهای خود در بسیج سازندگی استفاده می کند. این نشان دهنده تعامل و هم افزایی و همگامی برای یک اتفاق بزرگ در حوزه خدمت به مستضعفین و مردم محروم کشور است.
معاون فرهنگی و رسانه ای بسیج سازندگی کشور در پاسخ به این سوال که آیا سازمان بسیج سازندگی حمایت مالی از کارآفرینان اقتصادی دارد،گفت:توصیه سازمان بسیج سازندگی به کارآفرینان، شروع یک کار کوچک در مقیاس کوچک و انجام پژوهش و تحقیقات لازم در این باره است. سازمان بسیج سازندگی حمایت های لازم را از کارآفرینان خواهد داشت. کارآفرینان در هر شهر و استانی می توانند به دفاتر بسیج سازندگی شهر خود مراجعه و تقاضای حمایت کنند تا رسیدگی های لازم انجام شود
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/91861/ایجاد-مشاغل-خانگی-برای-زنان-با-اجرای-"طرح-معین"-در-بسیج-سازندگی
بستن   چاپ