آریا بانو
نماینده هندبال زنان ایران به دنبال سکوی آسیایی
دوشنبه 9 مهر 1397 - 13:40:40
آریا بانو - تهران - تیم هندبال زنان شهید چمران لارستان، نماینده ایران در مسابقات جام باشگاه های آسیا، در دومین حضور خود در این پیکارها به دنبال کسب سکوی آسیایی است.

به گزارش ایرنا، تیم شهید چمران لارستان که امشب (یکشنبه) برای شرکت در مسابقات جام باشگاه های آسیا عازم قزاقستان می شود، دیروز آخرین تمرین خود را در سالن فدراسیون هندبال برگزار کرد.
مسابقات جام باشگاه های آسیا با حضور سه تیم از قزاقستان و یک تیم از کشورهای ازبکستان، هند و ایران برگزار خواهد شد.
تیم شهید چمران لارستان که قهرمان فصل گذشته لیگ ایران شده بود امسال برای دومین دوره پیاپی به این رقابت ها اعزام می شود.
این تیم سال 2017 رتبه چهارم جام باشگاه های آسیا را به دست آورده بود و امسال ضمن حفظ این جایگاه، نیم نگاهی هم به سکو دارد.
نشمین شافعیان سرمربی این تیم روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: خوب تمرین کردیم و با تمام توان آماده مبارزه هستیم. هندبال زنان ایران روند صعودی خوبی را شروع کرده و حضور درخشان در این مسابقات می تواند این روند را تسریع بخشد.
وی خاطرنشان کرد: هدف مجموعه تیم، شرکت با تمام توان و قدرت در این رقابت ها است. در وهله اول می خواهیم جایگاه دوره گذشته را حفظ کنیم اما با همه توان برای رسیدن به سکو و کسب یک رتبه فراموش نشدنی هم خواهیم جنگید.
لارستان پیش از مسابقات با بدشانسی هم روبرو شد. الناز قاسمی بازیکن پست پخش تیم ملی و شهید چمران لارستان در جریان مسابقات امیدهای کشور آسیب جدی دید. پارگی رباط صلیبی این بازیکن باعث شد تا او حضور در لیگ 97، مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و جام باشگاه های آسیا را از دست بدهد.
شیدا فلاحی کاپیتان این تیم نیز درباره جذب یار کمکی گفت: اضافه شدن 2 بازیکن کمکی به تیم ما باعث شده تا حدود 70 درصد تیم ملی را داشته باشیم. همچنین حضور شافعیان در راس تیم ما که سرمربی تیم ملی هم هست این رقابت ها را تبدیل به مسابقاتی تدارکاتی برای تیم ملی هم می کند. امیدوارم 6 جلسه تمرینی که در تهران داشتیم و چهار بازی که در لیگ انجام دادیم ما را به آمادگی کامل رسانده باشد تا دست پر از مسابقات برگردیم.
فاطمه خلیلی گلر تیم لارستان هم با اشاره به رقبایشان در رقابت های پیش رو عنوان کرد: با ازبکستان و هند قبلا بازی کرده ایم و تقریبا آنها را می شناسیم اما از قزاقستان شناخت کمی داریم. این اولین دوره حضور من در جام باشگاه های آسیا است و همه تلاشم را می کنم تا به تیمم کمک کنم تا با نتیجه ای درخشان به کشور برگردیم.
این تیم سال گذشته توانست عنوان قهرمانی مسابقات غرب آسیا را هم از آن خود کند که نتیجه ای تاریخی در هندبال زنان ایران محسوب می شد.
رقابت های جام باشگاه های آسیا از 10 تا 17 مهر به میزبانی آلماتی قزاقستان و به صورت دوره ای برگزار می شود.
ورزشی ** 2024**1597

http://www.banounews.ir/fa/News/92169/نماینده-هندبال-زنان-ایران-به-دنبال-سکوی-آسیایی
بستن   چاپ