آریا بانو
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:
طرح گفت‌وگوی ملی خانواده در 20 استان آغاز شده است
سه شنبه 10 مهر 1397 - 20:45:32
آریا بانو - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طرح گفت‌وگوی ملی خانواده در 20 استان آغاز شده است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، معصومه ابتکار در شورای اداری استان اظهار کرد: انسجام و اتحاد بین مسئولان اجرایی کشور می‌تواند در تحقق اهداف دولت تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی و خروج آمریکا از برجام و مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد: در این شرایط شاهد تحریم های ظالمانه علیه کشور بودیم و البته برخی عوامل داخلی نیز در ایجاد مشکلات اقتصادی تاثیرگذار بودند.
ابتکار با اشاره به ضرورت عدالت اجتماعی و جنسیتی در کشور عنوان کرد: این امر باید در سطوح مختلف مدیریتی و سیاست‌گذاری مورد توجه قرار گیرد و به زنان به عنوان گیرندگان خدمات توجه ویژه‌ای شود.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ماده 101 برنامه ششم توسعه و همچنین سیاست‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در رابطه با عدالت جنسیتی عنوان کرد: در این راستا مسئولان اجرایی کشور در هر سطحی باید این امر را مدنظر قرار دهند.
وی با تاکید بر تحقق عدالت جنسیتی و همچنین اعلام شاخص‌ها و ماموریت‌های دستگاه‌های مختلف از سوی ستاد ملی زن و خانواده گفت: این شاخص‌ها به زودی از سوی این ستاد اعلام خواهند شد.
ابتکار با اشاره به همکاری این معاونت با وزارتخانه‌های مختلف در راستای رفع مشکلات حوزه زنان بیان کرد: یکی از این اقدامات همکاری با وزارت آموزش و پرورش و برگزاری نشست‌های مشترک برای ارائه آموزش‌های تربیت بدنی و ورزشی به دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی است.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ماده 102 قانون برنامه ششم توسعه در راستای تقویت ارکان خانواده گفت: همچنین مصوبه ارائه آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج در ستاد ملی خانواده تصویب شده و دستگاه‌های اجراکننده آن مشخص شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح گفت‌وگوی ملی خانواده گفت: این طرح تاکنون در 20 استان آغاز شده و طی امروز نیز در لرستان به عنوان 21 امین استان کلید خورد.
ابتکار با تاکید بر ضرورت رفع مشکل اختلال ارتباطی در بین خانواده‌ها عنوان کرد: همچنین گفت‌وگوی بین نسلی در کشور یک ضرورت است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه به مصوبه انتصاب 30 درصدی زنان در پست‌های مدیریتی گفت: این مصوبه در حال اجرا بوده اما تا تحقق 30 درصد فاصله زیادی داریم و باید تا پایان دولت این امر به طور کامل عملیاتی اجرا شود.
وی با بیان اینکه 40 درصد بدنه دولت را خانم‌ها تشکیل داده‌اند بیان کرد: در این راستا زنان با توجه به توانمندی‌هایی که دارند باید در عرصه سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری حضور داشته باشند.
ابتکار با اشاره به اجرای طرح کارآفرینی زنان و همچنین مشاغل سبز گفت: سند ارتقای وضعیت زنان در حال تدوین است و باید برای اجرای آن در بودجه سال 98 بودجه لازم اختصاص یابد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/92401/طرح-گفت‌وگوی-ملی-خانواده-در-20-استان-آغاز-شده-است
بستن   چاپ