آریا بانو
گزارش‌هایی که حاکی از آسیب‌ها به ساختار خانواده ایرانی است
چهارشنبه 11 مهر 1397 - 16:54:47
آریا بانو - دبیر اجرایی طرح ملی گفتگوی خانواده گفت: گزارش‌ها حاکی از آسیب‌ها به ساختار خانواده ایرانی است.

به گزارش ایسنا، علی حکمت در نشست احزاب و تشکل‌های غیردولتی حول محور گفتگوی ملی خانواده و بین نسلی که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور برگزار شد، خاطرنشان کرد: این طرح شهریور 96 در کشور شروع شده و روند خوبی دارد.
وی تاکید کرد: گفتگوی ملی خانواده باید پایدار بماند و با تغییر دولت‌ها از بین نرود.
حکمت با بیان اینکه فعالیت‌ها را از بخش دولتی خارج و به تشکل‌های غیردولتی بسپاریم، اضافه کرد: انجمن جامعه‌شناسی 35 واحد در سراسر کشور دارد و با آنها قرارداد بسته‌ایم و کارهای آموزشی را انجام می‌دهند.
دبیر اجرایی طرح ملی گفتگوی خانواده با بیان اینکه دولت برای کمک به سمت سمن‌ها و گروه‌های سیاسی دست دراز می‌کند، افزود: برای پیشبرد اهداف نیازمند کمک آنها هستیم.
وی یادآور شد: در تهران چند پروژه گفتگوی بین نسلی را برگزار کرده‌ایم.
حکمت در ادامه با بیان اینکه خانواده رکن اصلی جامعه، کانون ثبات رفتاری و رشد شخصیت است، اضافه کرد: مشکلات در خانواده می‌تواند مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را به دنبال داشته باشد.
دبیر اجرایی طرح ملی گفتگوی خانواده با بیان اینکه گزارش‌ها حاکی از آسیب‌ها به ساختار خانواده ایرانی است، تاکید کرد: معتقدیم که برای جلوگیری از ابعاد وسیع نابسامانی و ترمیم آسیب‌های اجتماعی که به پیکره خانواده‌ وارد شده، می‌بایست از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کرد.
به گزارش ایسنا، دبیر اجرایی طرح ملی گفتگوی خانواده در لرستان گفت: دانشگاه‌ها ارتباط ساختارمندی با بخش‌های دیگر جامعه ندارند.
مجتبی ترکارانی نیز اظهار کرد: خانواده و گروه‌های خویشاوندی نمی‌توانند پناگاه افراد جامعه باشند.
وی ادامه داد: ارزش‌ها و مهارت‌های گفتگو در جامعه شناخته شده و کاربردی نیست.
این کارشناس مسائل اجتماعی اضافه کرد: گرایش، یادگیری، رعایت حرمت دیگران، از دل سخن گفتن، پرهیز از شتاب، جویایی و کنجکاویی از مهارت‌های گفتگو بوده که در جامعه ضعیف هستند.
ترکارانی تاکید کرد: مشکل اساسی در جامعه این است که دستگاه‌های دولتی به شدت بخشی و مرکزگرا بوده و نگاه از بالا به پایین دارند و سازمان‌های غیردولتی در عرصه خانواده از زنان و کودکان ضعیف هستند و به آنهایی که هم توانایی دارند فضای کار و فعالیت داده نمی‌شود.
دبیر اجرایی طرح ملی گفتگوی خانواده در لرستان گفت: دانشگاه‌ها ارتباط ساختارمندی با بخش‌های دیگر جامعه ندارند. کارفرمایان اعتقاد دارند که دریافت‌کنندگان مدرک از دانشگاه‌ مهارت کافی نداشته و بینش کارآفرینی ندارند و اطلاعاتشان کافی نیست.
وی بیان کرد: مقالات و کتاب‌های اساتید دانشگاه کاربردی ندارند، دانشجویان می‌گویند کلاس‌های نظری کسل‌کننده هستند و مهارت کم به دست می‌آورند.
ترکارانی تاکید کرد: کمک باز تعریف رابطه دانشگاه با حاکمیت، بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد راه حل مشکلات است. بازتعریف جایگاه دانشگاه در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با رویکرد اجتماع محور بر بستر گفتگوهای خانواده انجام شود.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/92496/گزارش‌هایی-که-حاکی-از-آسیب‌ها-به-ساختار-خانواده-ایرانی-است
بستن   چاپ