آریا بانو
انتقاد رییس پلیس تهران از فرآیند جمع‌آوری معتادان متجاهر
چهارشنبه 18 مهر 1397 - 19:15:03
آریا بانو - فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر لزوم تقویت توان لجستیکی پلیس گفت: نیاز است که شهرداری تهران همچون گذشته در این حوزه در کنار پلیس قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در همایش مشترک فرماندهان ناجا و مدیریت شهری که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد گفت: همدلی و اخوت خوبی میان نیروی انتظامی با توجه به راهبردی که از سوی فرماندهی برای همکاران پلیس تعیین شده است با شهرداری تهران و همچنین سایر دستگاه‌های اجرایی به وجود آمده است.
وی افزود: روزانه ده‌ها و صدها ماموریت توسط پلیس در کنار شهرداران در سطح مناطق 22 گانه و بخش‌های دیگر شهرداری انجام می‌شود. در حقیقت همکاران من در پلیس انتظامی تهران بزرگ بدون کسب اجازه از فرماندهی با توجه به ابلاغی که به آنها انجام شده است در خدمت شهرداری هستند تا مدیریت شهری بتواند کارها و وظایف خود را هرچه بهتر انجام دهد.
وی ادامه داد: ظرف ماه‌هایی که افشانی به عنوان شهردار تهران انتخاب شده‌اند، شاهد حرکت رو به جلویی در شهر تهران هستیم که همه شهروندان به آن اذعان دارند. امیدوارم در کنار شهرداری تهران به این حرکت رو به جلو سرعت بیش از پیشی دهیم.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ به موضوع کمبود کلانتری در سطح شهر تهران اشاره کرد و افزود: 40 کلانتری بیش از 10 سال است که برای تهران مصوب شده تا احداث شود. یکی از دستگاه‌هایی که در این مصوبه مسئولیت به آن واگذار شده است، شهرداری تهران است و لی این اتفاق تاکنون نیفتاده است. از اعضای شورا نیز درخواست کردم که در تحقق این امر کمک کنند چرا که این موضوع به امنیت شهر تهران وابسته است.
وی تاکید کرد: در خصوص احداث 40 کلانتری که کمبود شهر تهران محسوب می‌شود، جلساتی با نمایندگان شهردار، استاندار و فرماندار گذاشتیم اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.
رحیمی به موضوع اعتیاد در سطح شهر تهران به عنوان یکی از معضلات این شهر اضافه کرد و افزود: تلاش و زحمات زیادی کشیده شده اما مردم ما را در این حوزه باور ندارند و ما خود نیز به این نتیجه رسیده‌ایم که فرآیندی که در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر طی می‌شود، مطلوب نیست. در مراکز بهاران سه ماه این افراد نگهداری می‌شوند و هنگامی که از این مراکز بیرون می‌آیند، دوباره به اعتیاد روی می‌آورند. فرآیندی که این افراد طی می‌کنند، با رفتن به مراکز بازپروری و بازگشت به جامعه دچار نقص است و اشکالاتی را دارد که باید روی این موضوع بررسی‌های دقیقی انجام شود تا اتفاق موثری رقم بخورد.
وی تاکید کرد: مشکلات فراوانی در مناطق جنوبی و ضعیف شهر تهران توسط همین افراد معتاد ایجاد شده به شکلی که برای تامین مواد مخدر به زورگیری، خفت‌گیری و دزدی دست می‌زنند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر لزوم تقویت پلیس و بالا بردن توان تحرک و توان لجستیکی پلیس در ابرشهری همچون تهران گفت: پلیس همانند گذشته نیازمند کمک شهرداری تهران است. اگر روی بحث امنیت سرمایه‌گذاری نشود، قطعا دچار مشکل خواهیم شد. لذا از شهرداری و شورا انتظار همراهی و همکاری داریم.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/93389/انتقاد-رییس-پلیس-تهران-از-فرآیند-جمع‌آوری-معتادان-متجاهر
بستن   چاپ