آریا بانو
به همت تکواندوکار جوان کشورمان؛
نخستین مدال ایران در بازی های المپیک جوانان قطعی شد
پنجشنبه 19 مهر 1397 - 02:02:37
آریا بانو - تهران- یلدا ولی نژاد، تکواندو کار جوان ایرانی در چهارمین روز بازی های المپیک جوانان در آرژانتین با غلبه بر نماینده اردن، نشان برنز خود را مسجل کرد.

به گزارش ایرنا، یلدا ولی نژاد روز چهارشنبه به وقت محلی در وزن منهای63 کیلوگرم تکواندو توانست در نخستین دیدار خود با نتیجه 12-2 از سد حریف اردنی بگذرد و راهی دور بعد شود.
وی‌ در مصاف با برنده چک و ‌مکزیک برای کسب برنز به روی شیاپجانگ می رود.
این بازی ها از سوی کمیته بین المللی المپیک هر چهار سال یک بار در رده سنی جوانان (14 تا 18 سال) برگزار و از آن به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی جهان یاد می شود.
کاروان ورزشی ایران در سومین دوره بازی های المپیک جوانان در رشته هایی چون شمشیربازی (یک پسر)، وزنه برداری (2 پسر)، تنیس روی میز (یک پسر)، دوومیدانی (سه پسر)، سوارکاری (یک پسر)، ژیمناستیک (یک پسر)، تیراندازی (2 پسر)، فوتسال (تیم 10 نفره پسران)، بوکس (یک پسر)، شنا (یک پسر)، کشتی آزاد (2 پسر)، کشتی فرنگی (2 پسر)، کاراته (سه دختر و 2 پسر)، تکواندو (3 دختر و سه پسر)، جودو (یک دختر و یک پسر)، تیر و کمان (یک دختر و یک پسر)، قایقرانی (2 دختر و یک پسر) و بسکتبال سه بر سه (چهار دختر) شرکت کرده است.
جوانان ایران سال 2014 در دومین دوره این بازی ها در چین با سه طلا و سه برنز در 13 رشته ورزشی در جایگاه بیست و چهارم ایستادند و در نخستین دوره حضور در المپیک 2010 سنگاپور نیز با پنج مدال جایگاه بیست و ششم را به خود اختصاص داده بودند.
بازی های المپیک جوانان 2018 آرژانتین روز 26 مهرماه پایان می یابد.
ورزشی**9250**9118**1504

http://www.banounews.ir/fa/News/93403/نخستین-مدال-ایران-در-بازی-های-المپیک-جوانان-قطعی-شد
بستن   چاپ