آریا بانو
نایب رئیس زنان فدراسیون والیبال: اجازه بی نظمی نمی دهیم
دوشنبه 23 مهر 1397 - 12:51:41
آریا بانو - تهران - «صدیقه کعبی زاده» نایب رئیس زنان فدراسیون والیبال گفت: امسال به تیم های لیگ برتری اجازه انصراف و بی نظمی نمی دهیم.

به گزارش ایرنا، سوپر لیگ والیبال زنان سال جاری در حالی از 24 آبان آغاز می شود که هشت تیم در جلسه قرعه کشی شرکت کرده اند. حضور این تعداد تیم در مسابقات خبر خوبی است اما بی نظمی های دوره های گذشته باعث شده تا اهالی والیبال باز هم نگران باشند.
لیگ برتر والیبال زنان، سال گذشته را با آشفتگی فراوان گذراند. در ابتدای فصل 9 تیم برای شرکت در رقابت ها اعلام آمادگی کردند که حضور 6 تیم تازه وارد، می توانست اتفاق خوبی باشد اما خیلی زود همه معادلات به هم ریخت.
پیش از اینکه لیگ آغاز شود رایکا یکی از نمایندگان تهران از حضور در مسابقات انصراف داد. بعد از گذشت تنها یک هفته از مسابقات، کن دیگر نماینده پایتخت هم رفت تا تعداد تیم های حاضر در مسابقات به عدد هفت برسد. پس از آن تیم «بهنمیر» مازندران با مشکلات مالی جدی روبرو شد و نتوانست در چند بازی به میدان برود و بازیکنان و کادر فنی از اوضاع شکایت داشتند. اگرچه بهنمیر در لیگ ماند اما عقب ماندن از تمرینات باعث شد تا چند بازیکن موثر از جمله شبنم علیخانی پاسور ملی پوش خود را از دست بدهد و از کورس قهرمانی جا بماند. همچنین تیم آبنوس دیگر نماینده تهران، بدون هیچ قرارداد و پرداخت حقوقی به بازیکنان، لیگ را به پایان رساند. بی نظمی این تیم ها باعث به هم ریختن جدول مسابقات هم شد.
حالا و در سال جدید، فدراسیون والیبال قول مقابله با این مشکلات را داده است. کعبی زاده در این باره گفت: چند هفته پیش جلسه همفکری با اهالی والیبال که درگیر لیگ زنان هستند برگزار کردیم. فارغ از اعلام آمادگی باشگاه ها و برگزاری جلسه قرعه کشی، در این جلسه درباره مشکلات سال های گذشته و آسیب شناسی آن حرف زدیم و اینکه چه کنیم تا در لیگ امسال شاهد تکرار مشکلات قبلی نباشیم.
وی ادامه داد: یکی از این مشکلات، انصراف تیم ها در میانه راه به خاطر مشکلات مالی است. مشکلات اقتصادی در جامعه بحران روشنی است و باشگاهی که برای تیم داری ورود می کند به این مسائل آگاه است. فدراسیون امسال دیگر به تیم ها اجازه نمی دهد که هر وقت خواستند زمان مسابقات را عوض کنند یا از ادامه حضور در لیگ انصراف دهند. باشگاه ها ضمانت نامه حضور می دهند و باید به آن وفادار باشند. ضمن اینکه فدراسیون هم سعی می کند تا تعامل بیشتری با باشگاه ها داشته باشد که با کمترین اختلال ممکن لیگ را پیش ببریم.
کعبی زاده با اشاره به تعیین حد نصاب برای قرارداد بازیکنان با باشگاه ها عنوان کرد: از دیگر اقدامات فدراسیون برای تقسیم بهتر بازیکنان در تیم ها و به دنبال آن داشتن مسابقاتی جذاب تر، تعیین حد نصاب برای قرارداد با بازیکنان است. به این شکل که باشگاه ها موظف شدند تا حد نصاب قرارداد 20 تا 35 میلیونی با بازیکنان ببندند و جزئیات قراردادها را هم به فدراسیون بدهند. البته باشگاه ها این اختیار را هم دارند که در قراردادهای داخلی خودشان با بازیکنان، پاداش هایی را لحاظ کنند.
امسال همچنین قرار است تمام مسابقات در یک روز و ساعت مشخص و ثابت برگزار شود. نایب رئیس زنان فدراسیون والیبال در این باره گفت: در دوره های گذشته ساعت مسابقات بارها تغییر می کرد و بازی های یک هفته در روزها و ساعت های متفاوتی برگزار می شد اما امسال اینطور نخواهد بود. برنامه ریزی ها به این شکل است که هر هفته، تمام بازی ها ساعت 15 روز پنج شنبه برگزار می شود. حتی شهرهایی مثل اصفهان که 2 نماینده دارند هم قرار است 2 سالن استاندارد معرفی کنند تا در یک ساعت بازی هایشان برگزار شود. البته در صورت بدی هوا و یا مشکلات پرواز امکان تغییر ساعت مسابقه به تیم ها داده می شود.
پیکان تهران، ذوب آهن اصفهان، نامی نو اصفهان، شهرداری مشهد، شهرداری سمنان، نشاط مُهر فارس، امید ایران و توپکا بابلسر هشت تیمی هستند که در جلسه قرعه کشی لیگ برتر والیبال زنان سال 97 حضور داشتند.
یکم تا چهارم آبان فرصت باشگاه ها برای ثبت نام در سایت فدراسیون و ارائه تمام مدارک است. باید دید آیا در همین ابتدای کار تیم ها در زمان مقرر ثبت نام می کنند یا همچون دوره گذشته با یک خداحافظی، به سوی آغاز فصل خواهیم رفت.
ورزشی ** 2024**1597

http://www.banounews.ir/fa/News/94853/نایب-رئیس-زنان-فدراسیون-والیبال--اجازه-بی-نظمی-نمی-دهیم
بستن   چاپ