آریا بانو
نایب رئیس زنان فدراسیون خبر داد:
مسابقات رفت و برگشت برای نخستین بار در تاریخ بسکتبال زنان
سه شنبه 24 مهر 1397 - 11:25:34
آریا بانو - تهران - لیگ برتر بسکتبال زنان ایران برای نخستین بار به شکل رفت و برگشت برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، لیگ برتر بسکتبال زنان ایران از سوم آبان ماه سالجاری در حالی آغاز می شود که این لیگ در سال 97 با تمام دوره های گذشته متفاوت خواهد بود. مسابقاتی که هر سال به صورت متمرکز و با برگزاری 2 مسابقه در ماه پیگیری می شد، حالا قرار است به شکل رفت و برگشت باشد تا باعث افزایش کیفیت مسابقات و هیجان بازی ها شود.
فریده شجاعی نایب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تا امروز لیگ بسکتبال زنان به صورت متمرکز بود و برگزاری مسابقات رفت و برگشتی سابقه ندارد. همیشه تیم ها در 2 دسته A و B قرار می گرفتند و در طول یک ماه 2 مسابقه می دادند. اما امسال شیوه برگزاری مسابقات را تغییر دادیم تا شاهد هیجان بیشتری باشیم.
وی ادامه داد: در لیگ سال 97 مسابقات رفت و برگشت خواهیم داشت. از این طریق لیگ شکل حرفه ای تری به خود می گیرد. همان طور که لیگ مردان در رشته های مختلف هم با همین سبک پیش می رود. با این تغییر در برگزاری رقابت ها، هیجان مسابقات افزایش می یابد و شهرها فرصت بیشتری برای استفاده از فرصت میزبانی دارند.
شجاعی با اشاره به تعداد تیم های حاضر در لیگ عنوان کرد: تا امروز 12 تیم ثبت نام کرده اند اما این تعداد نهایی نشده است. چون ما 2 درخواست دیگر از کرمان و خراسان رضوی هم داریم که باید وضعیتشان پیگیری شود. در صورت نهایی شدن حضور این تیم ها باید با سایر تیم هایی که مدارک داده اند گفت و گو کنیم تا 2 تیم جدید در 2 دسته مسابقات پخش شوند.
نایب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد و نمایندگان خراسان و کرمان هم به لیگ اضافه شوند، شاهد یک رکوردشکنی خواهیم بود چرا که تا به حال هیچ لیگی در بخش زنان، سابقه حضور 14 تیم را نداشته است. نکته مهم اینکه خراسان و کرمان جزو استان های پر ظرفیت در رشته بسکتبال هستند و امیدوارم ضمن اینکه مجددا در ترکیب لیگ قرار می گیرند، جذابیت مسابقات را هم افزایش دهند تا شاهد لیگی با کیفیت باشیم.
اسامی تیم های شرکت کننده در این فصل به این شرح است:
پالایش نفت آبادان، گروه بهمن، شرکت ملی گاز، عباسی تهران، نامی نو، صدرا شیراز، دانشگاه گلستان، پاز تهران، باژوند بوشهر، خانه بسکتبال بندرعباس، نارسینا، دانشگاه آزاد اسلامی
فصل جدید لیگ بسکتبال زنان از سوم آبان شروع می شود و هفدهم اسفند به پایان می رسد.
تالین طهماسیان مسئول داوران و رقابت های فصل جدید رقابت های لیگ برتر بسکتبال بانوان ایران است.
ورزشی **2024**1597

http://www.banounews.ir/fa/News/94955/مسابقات-رفت-و-برگشت-برای-نخستین-بار-در-تاریخ-بسکتبال-زنان
بستن   چاپ