آریا بانو
نقش پس‌اندازهاي زنان در تحقق اقتصاد مقاومتي
شنبه 10 اسفند 1392 - 2:47:02 PM
ايسنا
fiogf49gjkf0d

پروين هدايتي  افزود: برخي زنان به بهانه کيفيت بهتر کالاهاي خارجي، اقدام به تهيه آنها مي‌کنند؛ اما با ورود کالاهاي چيني به کشور، کيفيت اجناس خارجي نيز کاهش يافته است و تعمير اين اجناس موجب تحميل هزينه‌هاي گزافي به خانواده مي‌شود.

 وي با بيان اينکه تحقق عدالت اجتماعي و محروميت‌زدايي از جمله اهداف اوليه انقلاب اسلامي بوده است، تاکيد کرد: هميشه بايد در بحث معيشت و اشتغال بر اصل خانواده محوري تاکيد داشته باشيم و لازم است اشتغال در جهت افزايش توانمندي همه اعضاي خانواده‌ باشد و آنان به عنوان همراه و همکار يکديگر در جهت تحقق ا

قتصاد مقاومتي تلاش کنند.

 توجه به مشاغل خانگي در تحقق اقتصاد مقاومتي اهميت دارد

  هدايتي با بيان اينکه به زبان ساده در اقتصاد دو جريان عرضه و تقاضا و روابط حاکم بر آن مطرح است، اظهار کرد: در سمت عرضه، نيروي کار مهم است که در اين جهت توجه به مشاغل خانگي و خانوادگي از اهميت زيادي براي تحقق اقتصاد مقاومتي برخوردار است؛ چرا که همه اعضاي خانواده در مشاغل خانوادگي به يک حرفه مي‌پردازند و وارد چرخه توليد مي‌شوند، اين در حالي است که اکنون پدر يا به تنهايي يا همراه مادر مسووليت تامين معيشت خانواده را برعهده دارد.

 نقش پس‌اندازهاي زنان در تحقق اقتصاد مقاومتي

  وي با اشاره به نقش پس‌اندازهاي زنان در تحقق اقتصاد مقاومتي، تصريح کرد: زنان با وارد کردن پس‌انداز خود در چرخه توليد مي‌توانند گام بسيار بزرگي در جهت اقتصاد مقاومتي بردارند، چرا که سرمايه گذاري در توليد يک بحث مهم و اساسي است.

 اين فعال حوزه زنان اضافه کرد: زنان با تبديل سرمايه‌هاي خود و ورود به چرخه توليد، مي‌توانند نقش موثري در به راه انداختن اين چرخه داشته باشند.

 هدايتي در پايان گفت: مردم به ويژه زنان با توجه به ابلاغ سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري و عزم قواي سه گانه در تحقق اين سياست‌ها، مي‌توانند نقش بسيار زيادي در به ثمر نشستن اين تلاش‌ها و تحقق اقتصاد مقاومتي ايفا کنند.


http://www.banounews.ir/fa/News/950/نقش-پس‌اندازهاي-زنان-در-تحقق-اقتصاد-مقاومتي
بستن   چاپ