آریا بانو
تعبیر خواب سوره یونس و خواندن آن در خواب چیست؟
چهارشنبه 25 مهر 1397 - 04:35:40
آریا بانو - تعبیر خواب سوره یونس بنابه گفته ابن سیرین افزایش رزق و روزی برای بیننده خواب است. امام صادق (ع) دیدن سوره یونس در خواب را به نیکو شدن گفتار و کلام تعبیر کرده‌اند.



با مجموعه تعبیر خواب ستاره همراه باشید.
برای مشاهده تعبیر خواب سایر موضوعات حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید:
تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا آ ا ب پ ت ث ج چ ح خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

سرویس سرگرمی - سوره یونس دهمین سوره قرآن است ودارای 109 آیه است. این سوره همانطور که از آیاتش پیداست در مکه نازل شده و از سوره هایى است که نزول آن در اوایل بعثت بوده است. با توجه به آیات سوره یونس، نزول آن به صورت یکباره بوده است. سوره یونس در ترتیب نزول پنجاه و یکیمین سوره قرآن کریم است که پیش از آن سوره اسراء و پس از آن سوره هود نازل شده است. به طور کلی جابر مغربی مبنای تعبیر دیدن آیات قرآن کریم را تفسیر آن آیه می داند.
تعبیر خواب سوره یونس
ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی سوره یونس را می‌خوانی، رزق و روزی تو گسترده می‌شود و کار تو به نتیجۀ مورد نظر می‌رسد.
ابراهیم کرمانی می‌گوید: حیله و مکر کافران و کینه حسودان از تو دور می‌شود و بر دشمن غلبه می‌کنی.
امام صادق (ع) می‌فرمایند: گفتار و کلام تو خوب و نیکو می‌شود.
هدف نزول سوره یونس
هدف از نزول سوره یونس عبارت است از تاکید مردم به التزام به توحید، و این تاکید را از راه بشارت و انذار انجام داده، گویا این سوره بعد از آنکه مشرکین، مساله وحى را انکار کردند و قرآن را سحر خواندند نازل شده، و ادعاى آنان را به این بیان رد کرده که: قرآن کتابى است آسمانى و نازل شده به علم خداى تعالى و آنچه از معارف توحید که در آن است از قبیل: وحدانیت خداى تعالى و علم و قدرت او و این که خلقت منتهى به او است و سنت‌هاى عجیبى که در خلقت عالم دارد و این که خلق همگى با اعمالشان به سوى او برمى گردند.
آیات مشهور سوره یونس
« قُلْ فَأْتُواْ بِسُورَهٍ مِّثْلِهِ وَ ادْعُواْ مَنِ اسْتَطَعْتُم مِّن دُونِ اللَّهِ إِن کنتُمْ صَادِقِین » (آیه 38)
بگو اگر راست می‌گویید، جز خدا هر که را که می‌توانید به یاری بخوانید و سور‌های همانند آن بیاورید». « وَ مَا یتَّبِعُ أَکثرَُهُمْ إِلَّا ظَنًّا إِنَّ الظَّنَّ لَا یغْنی مِنَ الحَْقّ شَیا » (آیه 36)
و بیشتر آنان جز از گمان و ظن پیروی نمی‌کنند، یقیناً گمان به هیچوجه انسان را از حق بی‌نیاز نمی‌کند. « وَ آخِرُ دَعْواهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ » (آیه 10)
و پایان دعایشان این است: سپاس خدای را، آن پروردگار جهانیان». خوانندگان گرامی می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین صفحه با دیگران به اشتراک گذارند.
منابع: تعبیرستان/ دانشنامه اسلامی اهل البیت علیهم السلام/ ویکی شیعه
حمید قارایی

http://www.banounews.ir/fa/News/95046/تعبیر-خواب-سوره-یونس-و-خواندن-آن-در-خواب-چیست؟
بستن   چاپ