آریا بانو
رمضانی: مدل آستین‌ها و یقه لباس‌های بانوان به دهه 1360 بازگشته است
چهارشنبه 25 مهر 1397 - 10:15:41
آریا بانو - فوزیه رمضانی طراح لباس می‌گوید یکی از نکاتی که در طراحی لباس‌های مجلسی و مانتو باید در نظر گرفته شود انتخاب درست بخش‌های مختلف آن مانند مدل یقه و آستین است.


سرویس مد و لباس هنرآنلاین: فوزیه رمضانی هنرمند طراح مد و لباس، تحصیل‌کرده رشته طراحی و دوخت از دانشگاه تهران است. او که در رشته مدیریت بازرگانی هم مدرک کارشناسی دارد، امروز خود را به عنوان یکی از طراحان مطرح و مزون‌داران برجسته پایتخت معرفی کرده و علاوه بر فعالیت‌های حرفه‌ای در این حوزه به تدریس در دانشگاه هم مشغول است.
رمضانی درباره فعالیت‌های اخیر خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: قصد برپایی یک رویداد در حوزه لباس عروس، مجلسی و مانتو را دارم که البته مجوزهای آن از کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور دریافت شده و طی 10 روز آینده برپا می‌شود. البته هنوز هم زمان و مکان آن قطعی نشده است.
او با اشاره به اینکه در سال جاری تحول قابل توجهی در بخش طراحی آستین و یقه این آثار ایجاد شده است، اظهار داشت: مدل آستین‌ها و یقه لباس‌ها به دهه 1360 بازگشته است. این در حالی است که یکی از نکاتی که در طراحی لباس‌های مجلسی و مانتو باید در نظر گرفته شود انتخاب درست بخش‌های مختلف آن مانند مدل یقه و آستین است.
رمضانی تصریح کرد: پس از چند سال متمادی که تغییر مشهودی در طراحی و دوخت لباس‌های مجلسی و عروس دیده نمی‌شد، امسال ترند و مد جدیدی در این حوزه به وجود آمده و خوشبختانه تحول قابل توجهی در این بخش قابل مشاهده است.
این طراح لباس، رویدادهای بخش خصوصی در حوزه مد و لباس را فرصتی برای مشاوره آحاد جامعه با طراحان لباس در راستای استفاده از پوشش مناسب در مقاطع مختلف برشمرد و گفت: رنگ پوست، چهره، رنگ چشم‌ها، فرم صورت و حتی شکل گردن می‌تواند مشخص‌کننده تیپ کلی افراد و بهترین راهنما برای انتخاب لباس باشد که متأسفانه بسیاری از افراد از آن‌ها آگاهی نداشته و لباس‌های نامناسبی را چه در مجالس و چه در جامعه بر تن می‌کنند.
رمضانی تأکید کرد: درگذشته می‌گفتند که مدها هر سه دهه یکبار تغییر می‌کنند، اما امروز و به واسطه رشد تکنولوژی، شاهد سرعت یافتت تغییر مد درانواع لباس هستیم و این از وظایف ما طراحان لباس است که با توجه به ذائقه مردم جامعه و شرایط اجتماعی موجود، لباس‌هایی را برای افراد مختلف طراحی کنیم.
این مدرس دانشگاه در خاتمه گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر سطح پوشش مردم پیشرفت کرده و حتی در مجالس هم انتخاب‌های هنرمندانه‌ای انجام می‌شود پس حفظ تحول چشمگیر به وجود آمده اهمیت ویژه‌ای دارد و برپایی هر رویدادی در این عرصه می‌تواند به رشد ما کمک شایانی کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/95059/رمضانی--مدل-آستین‌ها-و-یقه-لباس‌های-بانوان-به-دهه-1360-بازگشته-است
بستن   چاپ