آریا بانو
ملی پوش فوتبال زنان: فقط به بازی تدارکاتی خارجی نیاز داریم
چهارشنبه 25 مهر 1397 - 13:56:27
آریا بانو - تهران - پروین فرهادی ملی پوش فوتبال زنان ایران گفت: در شرایط فعلی فقط نیازمان برگزاری بازی تدارکاتی با تیم های خارجی است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تیم ملی فوتبال زنان ایران کمتر از یک ماه دیگر مرحله نخست مسابقات انتخابی المپیک 2020 را در پیش دارد و در همین راستا اردوی ملی پوشان مدتی است آغاز شده است.
معضل همیشگی در فوتبال زنان این بود که اردوها نهایتا 2 ماه پیش از اعزام آغاز می شد و بازیکنان فرصت کوتاهی برای رسیدن به هماهنگی داشتند. اما امسال مسئولان فدراسیون حدود 6 ماه پیش از اعزام، اردوها را آغاز کردند. اگرچه این مساله روی آغاز لیگ برتر فوتبال تاثیر منفی گذاشت اما نکته مثبتش این بود که باعث شد تیم ملی برای نخستین بار طعم اردوی واقعی را بچشد.
نکته ای که فرهادی ستاره شیرازی تیم ملی هم به آن اشاره کرد و در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این اولین بار است که ماه ها پیش از اعزام در اردوی ملی شرکت می کنیم. شاید برای فوتبال مردان این موضوع عادی باشد اما برای ما چنین اتفاقی خیلی خوشایند است چون تاثیر زیادی روی عملکردمان می گذارد.
وی ادامه داد: سال گذشته وقتی قرار بود عازم مسابقات انتخابی جام ملت های آسیا شویم تنها حدود 2 ماه فرصت تمرین داشتیم. در آن مدت هم دیگر نمی توانستیم به بدنسازی برسیم و کادر فنی هم مجبور بود مستقیم وارد فاز تمرینات توپی و تاکتیکی شود تا با هماهنگی در مسابقات حاضر شویم. همین موضوع تاثیر بسیار بدی روی بازی هایمان داشت و بچه ها نمی توانستند در زمین توان واقعی شان را نشان دهند.
فرهادی درباره حضور چهره های جوان تر در اردو گفت: به موقع شروع شدن اردو باعث شد تا کادر فنی فرصت رصد کردن جوان ترها را هم داشته باشد و حالا میانگین سنی تیم ما خیلی پایین آمده است. تلفیق جوانان و باتجربه ها باعث می شود تا هم در این مسابقات بازی های بهتری را نمایش دهیم و هم در آینده به فوتبال زنان ایران کمک می کند.
ملی پوش فوتبال زنان ایران با اشاره به اهمیت بازی های تدارکاتی خارجی عنوان کرد: وضعیت اردو خوب است اما در حال حاضر به شدت به بازی نیاز داریم تا خودمان را بیازماییم. بازی با تیم زیر 19 سال خوب بود اما بیشتر به سود همان تیم بود. نمی گویم تیم اروپایی، ولی می شود با همین تیم های کشورهای نزدیک و همسایه بازی کنیم تا به نقاط ضعف و قوتمان آگاه شویم.
فرهادی همچنین حضور کمرنگ رسانه ها را یکی از مشکلات اساسی عنوان کرد و گفت: قطعا هر ورزشکاری دوست دارد مردم او را بشناسند. ما هم مثل بقیه ورزشکاران دوست داریم رسانه ها تعامل بهتری با فوتبال زنان داشته باشند. پخش تلویزیونی که نداریم، چیزی که برایمان می ماند همین عکس ها و مصاحبه هاست که به بهتر دیده و شنیده شدن فوتبال زنان کمک می کند. هر چه رسانه ها بیشتر از این حوزه بنویسند، قطعا فوتبال زنان هم رونق می گیرد و این در نهایت به فوتبال ملی کمک می کند.
ورزشی ** 2024**1597

http://www.banounews.ir/fa/News/95096/ملی-پوش-فوتبال-زنان--فقط-به-بازی-تدارکاتی-خارجی-نیاز-داریم
بستن   چاپ