آریا بانو
رییس تازه وارد فدراسیون ژیمناستیک آمریکا مجبور به استعفا شد
چهارشنبه 25 مهر 1397 - 13:56:29
آریا بانو - تهران - «مری بونو» نماینده جمهوریخواه اسبق مجلس نمایندگان آمریکا که به تازگی به عنوان رییس فدراسیون ژیمناستیک آمریکا منصوب شده بود، به دنبال سیل انتقادها، تنها چهار روز پس از تصدی این منصب از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه نوشت: بونو که جمعه گذشته به عنوان رییس موقت این نهاد ورزشی برگزیده شده بود، هجمه انتقادهای شخصی علیه خود را که موجب متزلزل شدن جایگاهش شده بود، علت این تصمیم اعلام کرد. او چهارمین مقام ارشد فدراسیون ژیمناستیک آمریکاست که در 6 ماه گذشته از این نهاد جدا می شود.
انتقاد «اِلی ریسمن» قهرمان آمریکایی بازیهای المپیک از انتصاب بونو به عنوان رییس موقت فدراسیون ژیمناستیک این کشور، این نهاد بحران زده آمریکایی را که در قهقرای فساد اخلاقی دست و پا می زد، در مورد انتخاب خود به چالش کشید.
ریسمن در توییت هایی متعدد مخالفت خود را با انتصاب این نماینده جمهوریخواه در فدراسیون ژیمناستیک اعلام کرد. او معتقد است همکاری بونو با موسسه حقوقی بین المللی «فیگری بیکر دنیلز» که در مورد پرونده فساد اخلاقی «لری نصار» پزشک سابق تیم المپیک ژیمناستیک آمریکا به ژیمناست های آمریکایی مشاوره داده، سابقه مدیریتی وی را تحت الشعاع قرار داده است.
قهرمان 24 ساله آمریکایی و دارنده مدال طلای المپیک 2012 و 2016، موسسه حقوقی مذکور را به همکاری برای سرپوش گذاشتن روی جنایت های نصار پیش از انتشار فسادهای وی نزد انظار عمومی، متهم کرد.
پزشک پیشین تیم ملی ژیمناستیک آمریکا امسال به اتهام سوء استفاده جنسی از 250 ورزشکار از جمله ستاره های کاروان المپیک 2012 و 2016 آمریکا، به حبس ابد محکوم شد.
علاوه بر این، استفاده تبلیغاتی شرکت پوشاک ورزشی نایک در سی امین سالگرد تاسیسش از چهره بازیکن اسبق تیم راگبی «فورتی ناینرز» آمریکا که کمپین «زانو بزن» را در سال 2016 و در واکنش به قانون زانو نزدن در هنگام پخش سرود ملی آمریکا و همچنین بی عدالتی های اجتماعی بالقوه در این کشور به راه انداخت، واکنش های زیادی را به همراه داشت.
در یکی از جنجالی ترین این واکنش ها، بونو که در یک تورنمنت خیریه گلف که به منظور بزرگداشت نیروهای ارتش آمریکا برگزار شده بود، شرکت داشت؛ تصویری از خود را در حال مخدوش کردن برند شرکت نایک روی کفش ورزشی اش، در صفحات اجتماعی منتشر کرد.
ورزشی**3991**1584

http://www.banounews.ir/fa/News/95098/رییس-تازه-وارد-فدراسیون-ژیمناستیک-آمریکا-مجبور-به-استعفا-شد
بستن   چاپ