آریا بانو
کارگاه بین‌المللی مرمت و استحکام بخشی بناهای تاریخی برگزار می‌شود
پنجشنبه 26 مهر 1397 - 14:09:39
آریا بانو - نخستین کارگاه آموزشی بین‌المللی مرمت و استحکام بخشی بناهای تاریخی با همکاری کمیته علمی بررسی و تحقیق و مرمت سازه‌های تاریخی (ایسکارسا) از 28 تا 30 مهرماه در تهران برگزار می‌شود.


سرویس معماری هنرآنلاین: در این کارگاه 13 سخنرانی از سوی کارشناسان خارجی و متخصص مرمت از کشورهای آمریکا، ایتالیا، ترکیه، چک، رومانی، ژاپن، لهستان، مکزیک و یونان که در ایسکارسا "کمیته علمی بررسی و تحقیق و مرمت سازه‌های تاریخی" عضویت دارند ارائه خواهد شد.
همچنین علاوه بر متخصصان خارجی سه تن از صاحب‌نظران و متخصصان ایرانی همچون علی‌اکبر سعیدی، سید امیرمهرداد حجازی و عیسی اسفنجاری در این کارگاه سخنرانی خواهند کرد.
بر اساس این گزارش، ضوابط و استانداردهای بین‌المللی حفاظت، مطالعات آرشیوی "چگونه دانش مربوط به تاریخچه بنا به مداخله جهت می‌بخشد"؛ روش‌های مستندسازی"مطالعات ژئومتری، آسیب‌نگاری و فناوری روش‌های ساده تشخیص غیرمداخله‌ جویانه" و عناصر سازه‌ای ساختمان‌های بنایی از جمله موضوعاتی است که در قالب سخنرانی در این کارگاه ارائه خواهد شد.
چالش‌های خاک و ژئوتکنیک، مکانیک مصالح بنایی، رفتار عناصر سازه‌ای در اثر محرک‌ها، آسیب‌شناسی: روش‌های تشخیص آسیب‌ها، ارزیابی و تحلیل سازه‌ای، روش‌ها و تصمیمات مداخله، مرمت سازه‌ای میراث جهانی نیایشگاه دافنه در یونان بر اساس رویکردهای ایسکارسا، مرمت مناره‌های بسطام، مرمت قلعه ایزد خواست و مرمت مدرسه سپهسالار از دیگر موضوعات مطرح در این کارگاه است.

http://www.banounews.ir/fa/News/95168/کارگاه-بین‌المللی-مرمت-و-استحکام-بخشی-بناهای-تاریخی-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ