آریا بانو
توران ولی مراد: برخورد با موضوع زن سیاسی شده است
شنبه 28 مهر 1397 - 09:28:10
آریا بانو - یک فعال حوزه خانواده
توران ولی مراد محقق و پژوهشگر حوزه زنان در نشست بررسی طرح مجلس برای ممنوعیت ازدواج زیر 18 سال که در حاشیه اولین کنگره ملی خانواده برگزار شد، گفت: آنچه جامعه را نگران کرده بالا رفتن سن ازدواج است نه ازدواج در سن پایین.
وی اضافه کرد: بررسی آمارها نشان می دهد واقعیت های موجود برای مجلس و مردم یکی نیست و متاسفانه برخوردهایی که با موضوع زن می شود بیشتر رنگ و بوی سیاسی دارد.
این محقق اضافه کرد: شعارهایی که در این حوزه مطرح می شود منطبق با واقعیات موجود در جامعه نیست، به عبارت دیگر باید به تأکید بگوییم در موضوع زن و خانواده، مراکز رسمی یعنی دولت و مجلس نظام مند حرکت نکرده اند.
ولی مراد با اشاره به لایحه هایی مانند لایحه خشونت علیه زنان گفت: چنین لایحه هایی نشان می دهد نه تنها تکریم زن و استحکام خانواده را در پی ندارد، بلکه علیه خانواده است و کپی برداری از محتوای غربی.
وی افزود: دولت باید برای مردم خدمات ارائه ندهد، حمایت کند و نقش تسهیل گری داشته باشد. محتوای بسیاری از این طرح ها و لوایح از اساس غلط است، چون اختیارات مردم را می گیرد.
این محقق تصریح کرد: دولت و مجلس به جای اینکه به سمت ارائه تسهیلات به خانواده و رفع محدودیت ها و نواقص بروند، انگشت اتهام را به روی مردم می گذارند، اختیارات آنها را می گیرند و بر حجم آسیب ها می افزایند.
ولی مراد در پایان گفت: مشکل ما عملکرد مسئولان است و تا زمانی که جهت گیری مطالبه گری به این سمت نرود که نقطه مطلوب مشخص شود، این آسیب ها و موانع باقی خواهد ماند.
خبرگزاری مهر
منبع: مهر

http://www.banounews.ir/fa/News/96199/توران-ولی-مراد--برخورد-با-موضوع-زن-سیاسی-شده-است
بستن   چاپ