آریا بانو
پژو به دنبال تولید مدل های اسپرت
يکشنبه 29 مهر 1397 - 03:18:41
آریا بانو - دورانی بود که پژو به خاطر تولید مدل های جذاب و اسپرت، طرفداران زیادی داشت. برای نمونه می توان به 205 GTI اشاره کرد که در دهه 90 میلادی جزو محبوب ترین هاچ بک های اروپا بود.

سرویس اخبار - با ورود به قرن 21 پژو تغییر جهت داده و به تولید مدل های شاسی بلند و خودروهایی که بیشتر با سلیقه افراد سالخورده هماهنگی دارند، رو آورد. این موضوع مخصوصا در سال های اخیر بیشتر نمود پیدا کرده و محصولات کنونی شیر کهنه کار فرانسوی در جاده خالی از هر گونه چاشنی هیجان هستند.
اما ظاهرا قرار است پژو با اتخاذ استراتژی جدید، مدل های اسپرت را احیا کرده و دوباره با تولید اتومبیل های الکتریکی مهیج به این عرصه بازگردد. قبل از ظهور نمونه های برقی، مدل هیبریدی شارژی (plug-in) که در نمایشگاه پاریس 2018 رونمایی شدند، به عنوان پیش قراولان مدل های اسپرت راهی خیابان ها خواهند شد.
منبع این خبر شخص مدیرعامل یعنی آقای ژان فیلیپه ایمپاراتو است. وی با انتشار توئیتی گفته:
پس از رونمایی نسل جدید اتومبیل های هیبریدی شارژی در موتور شوی پاریس، پژو اعلام می کند که از سال 2020 مدل های اسپرت الکتریکی شده تازه ای را توسعه خواهد داد.
اگر چه بسیاری از علاقه مندان متعصب مخالف تولید اتومبیل های الکتریکی شده (شامل مدل های تمام برقی و هیبریدی) هستند، اما این حرکت پژو جای امیدواری دارد. تاکنون بیشتر خودروهای اسپرت برقی شده، با برندهای تسلا، ب ام و یا پورشه تولید می شوند که در واقع در دسترس عموم مردم نیستند.
در زمان کنونی پژو جزئیات زیادی درباره برنامه های خود منتشر نکرده، ولی آن چیزی که مسلم است اینست که فرانسوی ها مجددا اتومبیل هایی اسپرت تولید خواهند کرد، اتفاقی که باید آن را به فال نیک گرفت.
در کنار این خبر خوش، متاسفانه آقای ایمپاراتو یک خبر بد هم داده و گفته که پژو از رقابت های رالی کنار خواهد رفت. وی در این باره گفته:
پژو بر روی توسعه مدل های اسپرت جدید تمرکز خواهد کرد، به همین خاطر تصمیم گرفته در پایان فصل 2018 از مسابقات قهرمانی WRX کناره گیری کند، زیرا مشخص نیست که سیاست این رقابت ها در قبال الکتریکی سازی خودروها چیست.
منبع: دیجیاتو
میلاد براهیمی

http://www.banounews.ir/fa/News/96558/پژو-به-دنبال-تولید-مدل-های-اسپرت
بستن   چاپ