آریا بانو
میوه ها و سبزیجات امروزی در گذشته چه شکلی بوده اند؟
يکشنبه 29 مهر 1397 - 12:04:13
آریا بانو - میوه ها و سبزیجات در گذشته شکل و شمایل متفاوتی داشتن و انسان ها به مرور زمان به روش های مختلف هم ظاهر و هم طعمشون رو تغییر دادن. بیایید با هم نگاهی به گذشته میوه ها و سبزیجات بندازیم.
هندوانه

این نقاشی قرن 17 از جیووانی استانچی هندوانه هایی رو نشون میده که هیچ کس در دنیای مدرن تا به حال ندیده. امروزه دانشمندها این میوه رو طوری پرورش دادن که رنگ قرمزتر و طعم بهتری داشته باشه.
موز

مردم پاپوآ گینه نو و جنوبی شرقی آسیا ده هزار ساله که از طعم این میوه لذت میبرن اما طعم و ظاهر این میوه با امروز خیلی فرق داشت. موزهای امروزی از ترکیب دو گونه Musa acuminata و Musa balbisiana به دست اومدن و طعم و ظاهر خیلی بهتری دارن.
بادمجان

نخستین بادمجان ها در چین رشد کردن و با بادمجان های امروزی خیلی فرق داشتن. تیغ دار، کوچک و به رنگ زرد یا آبی بودن. زمان زیادی طول کشید تا بادمجان ها رو به شکل و طعم امروزی دربیارن.
هلو

این میوه در گذشته ظاهر کاملا متفاوتی داشتن و بیشتر شبیه خانواده آلبالو بودن تا هلوهای امروزی. هلو نخستین بار 4000 سال پیش از میلاد توسط چینی ها کاشته شد و از آن زمان تا کنون طعم و ظاهرشون تغییر داده شد.
خیار

اجداد خیارهای امروزی تیغ دار و پر از هسته بودن. جالب تر از همه این که سمی هم بودن. در گذشته این میوه فقط به خاطر خاصیت درمانی کاشته میشد و هندی ها 6000 سال گذشته نخستین کسانی بودند که از این میوه مصرف می کردن.
آووکادو

آووکادوها در هزاره سوم قبل از میلاد اهلی شدن و آزتک ها بهش میگفتن میوه جنگلی. اونها فقط از هسته میوه برای درست کردن دارو استفاده میکردن. ناگفته نماند که آن زمان 80 درصد این میوه رو هسته ش تشکیل میداد.
گوجه فرنگی

اولین گوجه فرنگی ها شبیه آلبالوهای کوچیک و تیره رنگ بودن. این میوه اولین بار در آمریکای جنوبی رشد کرده در حالی که اروپایی معتقد بودن گیاه سمی هست و ازش به عنوان گیاه زینتی استفاده می کردن.
به نظر شما گذشته کدوم یک از این میوه ها و سبزیجات جالب تر بوده؟

http://www.banounews.ir/fa/News/96593/میوه-ها-و-سبزیجات-امروزی-در-گذشته-چه-شکلی-بوده-اند؟
بستن   چاپ