آریا بانو
رئیس اداره مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح در گفت وگو با ایرنا:
دانشجویان پس از تایید ستاد اربعین نیازی به وثیقه ندارند
دوشنبه 30 مهر 1397 - 13:44:52
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- رئیس اداره مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دانشجویان مشمول برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین نیازی به گذاشتن وثیقه ندارند و با ثبت نام در سامانه سقا و تایید دانشگاه می توانند بدون وثیقه در این مراسم شرکت کنند.

سردار موسی کمالی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: طبق توافقنامه بین سازمان وظیفه عمومی و نماینده رهبری در دانشگاه ها، پس از ثبت نام دانشجویان در سامانه سقا و تایید دانشگاه هیچ گونه وثیقه ای از دانشجویان برای اعزام به آیین اربعین اخذ نمی شود.
وی گفت: تا پیش از این توافق شده بود تا حداقل مبلغ 100هزار تومان از دانشجویان زائر اربعین اخذ شود که در اجرای این طرح این مبلغ نیز حذف شد.
سردار کمالی اضافه کرد: در واقع بر اساس قانون حتی دانشجویانی که معافیت تحصیلی نیز داشته باشند باید حداقل مبلغ 15میلیون تومان به عنوان وثیقه پرداخت کنند تا بتوانند برای خروج از کشور اقدام کنند در حالی که این مبلغ برای حضور در راهپیمایی اربعین با در نظر گرفتن شرایط حذف شده است. البته اجرای این طرح فقط برای ایام اربعین در نظر گرفته شده است.
کمالی گفت: برای سربازان نیز ابلاغ شده با موافقت فرماندهان و بدون در نظر گرفتن وثیقه در آیین اربعین حضور پیدا کنند. در اجرای این طرح با موافقت فرماندهان به سربازانی که بخواهند در آیین اربعین حضور داشته باشند یک هفته مرخصی تشویقی داده می شود.
سردار ابراهیم کریمی، جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به هماهنگی های انجام شده، دانشجویان و مشمولان سربازی پس از ثبت نام در سامانه سقا sagha-noor.ir و تضمین ستاد اربعین وزارت کشور برای خروج نیازی به سپردن وثیقه ندارند.
وی افزود: در غیر این صورت اگر دانشجویان یا مشمولان سربازی بخواهند به صورت انفرادی اقدام به سفر معنوی اربعین کنند، باید مبلغ سه میلیون تومان به عنوان وثیقه ارایه دهند.
*1933*1834

http://www.banounews.ir/fa/News/96760/دانشجویان-پس-از-تایید-ستاد-اربعین-نیازی-به-وثیقه-ندارند
بستن   چاپ