آریا بانو
انتقاد جالب مهراب قاسم خانی به فیلم‌های آمریکایی
دوشنبه 30 مهر 1397 - 13:45:25
آریا بانو - مهراب قاسم خانی، نویسنده طنز تلویزیون کشور، پستی را در اینستاگرام خود منتشر و در آن به نحوه ساخت فیلم‌های آمریکایی و روال مشخصی که در داستان‌هایشان وجود دارد انتقاد کرد.

سرویس چهره‌ها - مهراب قاسم‌خانی در پست اینستاگرام خود، به برخی از ویژگی های فیلم های آمریکایی اشاره کرده است.
مهراب قاسم خانی:
«این آمریکایی‌ها وقتی میخوان فیلم و سریال سفارشی بسازن یه جوری چندش میشن که آدم دلش میخواد تلویزیونو گاز بزنه. فرمولشون هم قرنهاست که ثابته. یه سری جوون خوش تیپ فداکار سیکس پک دار روغن زده هستن که به طور مدا‌وم مشغول خلق حماسه و میهن پرستی و سلام‌های سکسی نظامی هستن. یه سری فرمانده یا رئیس جمهور شجاع و پر احساس هستن که کارشون سخنرانی‌های آتشین و ایجاد اتحاد ملی و تقدیر از قهرمانان و ادای جملات تاثیر گذاره و یه وقتایی خودشونم میرن وسط. یه سری زنای خوشگل فداکار هستن که مال اون مردایی هستن که اول گفتم. کارشون هم گذشت و فداکاری و صبوری و گریه‌های بی صدا، همراه با دلبری فراوانه. یه سری دشمن احمق هستن که هی عربده میکشن و حمله میکنن و تاکتیک ندارن و سنگر نمیگیرن و بد میخندن و در دسته‌های صد تایی میمیرن. یه فرمانده عوضی بی مسئولیت خائن هم همیشه هست که به سزای اعمالش میرسه. ته همه شونم یه پرچم آمریکای نیمه سوخته، ولی همواره افراشته ست... پ. ن. اول: این “کریس همسورت” جزو بازیگرای محبوب منه ها، ولی نمیدونم چرا خاک تو سر هی از این فیلما بازی میکنه. غلط نکنم یه قرارداد طولانی مدت داره با مام وطنشون
پ. ن. دوم: توی این لیست خیلی فیلمای دیگه میتونستن باشن. مثلا‌ً فیلم “روز استقلال” واسه خودش صاحب سبک محسوب میشه توی این ژانر»
عادل پیرجمالی

http://www.banounews.ir/fa/News/96768/انتقاد-جالب-مهراب-قاسم-خانی-به-فیلم‌های-آمریکایی
بستن   چاپ