آریا بانو
توانمندسازي اجتماعي زنان سرپرست خانوار تهراني در سال آينده
دوشنبه 19 اسفند 1392 - 12:05:08 PM
ايسنا
fiogf49gjkf0d

فهيمه فيروزفر  با اعلام اين خبر درباره اقدامات اجتماعي در مراکز مهارت‌آموزي کوثر، افزود: در اين راستا نمايشنامه‌هاي راديويي را که راديو پخش کرده و براي زنان سرپرست خانوار مناسب است در مراکز کوثر پخش مي‌کنيم. با صدا و سيما نيز به منظور در اختيار گذاشتن نمايشنامه‌هاي توليد شده مذاکره کرده‌ايم چون بودجه لازم را به منظور سفارش توليد نمايشنامه راديويي نداريم.

 وي از ديگر اقدامات اجتماعي در مراکز کوثر به برگزاري اردوهايي را براي فرزندان زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: دليل اينکه توانمندسازي اجتماعي را از کوثرها آغاز مي‌کنيم اين است که زنان فعال در مراکز کوثر از زنان محله‌ها قابل دسترس‌تر هستند. درواقع اين مراکز پايلوت خوبي هستند تا پس از به دست آوردن نتايج لازم، اين طرح را در محله‌ها و شهر گسترش دهيم.

 فيروزفر تصريح کرد: نگاه ما در اين طرح فقط اقتصادي نيست، بلکه قصد توانمندسازي اجتماعي زنان سرپرست خانوار و فرزندانشان را داريم. ما به زنان به عنوان يک کارگر نمي‌نگريم که صرفا کالايي را توليدي مي‌کند و توانمندسازي اجتماعي و رسيدگي به وضعيت اعضاي خانواده اهميت دارد.

 مدير ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوارتحت پوشش شهرداري تهران با اشاره به جلسه اين ستاد با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: نحوه عملکرد ما در زيرشاخه‌هاي کوثر به عنوان پروژه در دستور کار وزارت تعاون قرار گرفته است.

 فيروزفر در پايان با اشاره به نتايج برگزاري جشنواره زنان و توليد ملي، اظهار کرد: اين جشنواره‌ها باعث هم‌افزايي مي‌شود، چرا که موجب ارتباط کارآفرينان با زنان نيازمند اشتغال مي‌شود و رشد همه افراد فعال در حوزه کارآفريني را در پي دارد.


http://www.banounews.ir/fa/News/976/توانمندسازي-اجتماعي-زنان-سرپرست-خانوار-تهراني-در-سال-آينده
بستن   چاپ