آریا بانو
شجاع پوریان:
30 درصد مددجویان سامانسراها مبتلا به بیماریهای عفونی هستند
سه شنبه 1 آبان 1397 - 16:46:20
آریا بانو - شب گذشته با دعوت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تعدادی از اعضای شورای شهر از سامانسرای اسلامشهر و گرمخانه‌های خاوران و خاورشهر بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حجت نظری، شهربانو امانی، محمدجواد حق شناس، افشین حبیب زاده، محمد علیخانی و محمود میرلوحی بازدید اعضای شورای شهر از سامانسرای اسلامشهر آغاز شد و سامانسراها اماکنی هستند که در آن افراد بی‌خانمان و متکدیان با حکم قضایی نگه داری می شوند و پس از اتمام مدت مقرر، این افراد بنا به شرایط به خانواده یا سازمان بازرسی تحویل داده می شوند.
به گفته ابوالفضل بهمن، مدیر سامانسرای اسلامشهر حدود 60 درصد از افرادی که در این سامانسرا حضور دارند، متکدی‌اند که به طور معمول پس از پایان دوره قضایی باید تعیین تکلیف شوند؛ اقدامی که در عمل گاه با مشکلاتی رو به رو می شود چرا که سازمان بهزیستی حاضر به پذیرش بسیاری از این افراد نیستند و خانواده ها نیز از قبول آن ها سرباز می زنند. همین امر موجب شد که برخی از آسیب دیدگان تا 6 سال در سامانسرا «رسوب» کنند.
ولی الله شجاع پوریان نیز در حاشیه این دیدار با بیان اینکه با شروع فصل سرما توجه به آسیب دیدگان اجتماعی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، گفت: در این زمینه انتظاراتی از شورا و شهرداری وجود دارد که باید به درستی برآورده شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت مددسراهای شهرداری 3 هزار نفر است که در فصل سرما تا 5 هزار در این اماکن اقامت دارند. به طور کلی، شهرداری تهران مسئولیت اداره 94 مرکز رویش، پرتو، سامانسراها، گرمخانه ها و بهاران را برعهده دارد.
به گفته شجاع پوریان 25 تا 30 درصد از مددجویان حاضر در سامانسراها مبتلا به بیماری های عفونی هستند و وزارت بهداشت هم هیچ گونه کمکی به شهرداری در راستای درمان آن ها نمی کند. به طور مثال مواردی بوده که مددجو به 5 بیمارستان برده شد، اما در نهایت هیچ یک بیمار را حتی در قبال دریافت پول پذیرش نکردند.
در ادامه این بازدید اعضای شورای اسلامی شهر تهران از گرمخانه خاوران به عنوان یکی از بزرگ ترین و پرمراجعه ترین گرمخانه‌های شهر تهران بازدید کردند. اعضای شورا در این بازدید ضمن گفت و گو با مددجویان در جریان برخی از پرونده‌های خاص قرار گرفتند.
در پایان نیز رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دفتر بازدید مدیران شب گرمخانه خاوران، نظرات خود در مورد نحوه نگهداری آسیب دیدگان اجتماعی و وضعیت فعلی مکان را یادداشت کرد.
بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در ساعات پایانی شب گذشته، اعضای شورای شهر تهران در گرمخانه خاورشهر حضور پیدا کردند و ضمن گفت و گو با مددجویان و پیمانکاران از امکانات موجود در این فضا بازدید کردند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/97860/30-درصد-مددجویان-سامانسراها-مبتلا-به-بیماریهای-عفونی-هستند
بستن   چاپ