آریا بانو
بسته اخبار اجتماعی در روز سه‌شنبه
اجرای ارشادی دو هفتگی طرح"کاهش"/سرانجام برداشت 500میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای حوزه دارو
سه شنبه 1 آبان 1397 - 20:01:15
آریا بانو - "حریق و سیل در نقاط پرخطر کشور قابل پیش‌بینی است، سرانجام برداشت 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای حوزه دارو، زیرساخت‌های اجرای طرح «کاهش» آماده است، بهره‌مندی 94 درصدی سالمندان از بیمه، چانه‌زنی آموزش و پرورش و مجلس بر سر تاثیر سوابق تحصیلی در «کنکور»، جزییاتی جدید از مشمولان و نحوه توزیع «بسته حمایت غذایی اقشار کم‌درآمد» و ساخت 250 زمین چمن مصنوعی برای مدارس" از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
وزیر بهداشت تشریح کرد
سرانجام برداشت 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای حوزه دارو
دکتر سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره‌ی برداشت 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای رفع مشکلات نقدینگی در حوزه‌ دارو گفت: هنوز درباره‌ی این 500 میلیون دلار نه خبری از طرف مسئولین دریافت نکرده‌ام و نه چیزی که بر مبنای آن ابلاغ شده باشد.
وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که این اجازه داده شود و دولت بتواند از صندوق توسعه‌ ملی برداشت کند آنهم برای پرداخت بدهی‌هایی که بیمه سلامت دارد. طبیعی است که این اعتبارات باید به یک نسبت در مواجهه با مطالبه‌گران حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یابد و برای بخش خصوصی و دولتی نباید تبعیضی قائل شد، امیدوارم این اتفاق بیافتد و رفع مشکل نقدینگی دارویی در اولویت باشد و حل شود.
مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران:
زیرساخت‌های اجرای طرح «کاهش» آماده است
علی پیرحسین لو، مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از آمادگی شهرداری برای اجرای طرح کاهش خبر داد که بر اساس آن مقرر شده معاینه فنی بیش از 2.5 میلیون خودروی متردد در شهر تهران کنترل شود.
وی با بیان اینکه تعداد افرادی که برای اخذ معاینه فنی به مراکز مراجعه کرده‌اند نسبت به متقاضیانی که روزهای قبل مراجعه کرده بودند، زیاد نیست، گفت: این مراجعه ناشی از فرهنگ دقیقه نودی بودن برخی افراد است چرا که ماه‌هاست اعلام کرده‌ایم از اول آبان طرح کاهش اجرایی می‌شود و بر همین اساس زیرساخت‌ها از سوی شهرداری هم کاملا آماده است.
مدیرکل دفتر مهندسی و مطالعات سازمان جنگل‌ها:
حریق و سیل در نقاط پرخطر کشور قابل پیش‌بینی است/ کاهش 50 درصدی حریق در منابع طبیعی
رضا بیانی، مدیرکل دفتر مهندسی و مطالعات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به این‌که با جمع‌آوری اطلاعات اولیه‌ای مانند میزان دما، بارش، پوشش گیاهی و... حریق و سیل تا حدود زیادی در عرصه‌های منابع طبیعی قابل پیش‌بینی شده است، گفت: هنوز با سازمان مدیریت بحران در این زمینه برای هماهنگی‌های بیشتر بین‌حوزه‌ای مکاتبه نشده است.
به گفته بیانی با شناسایی مناطقی که ریسک حریق بالایی دارند و تجهیز نیروهای یگان حفاظت در آن مناطق، آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی طی امسال بیش از 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.
وزیربهداشت خبرداد
بهره‌مندی 94 درصدی سالمندان از بیمه
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت با بیان این‌که جمعیت سالمندی طی 30 سال آینده در ایران سه برابر می‌شود، گفت: در حال حاضر 94 درصد سالمندان ایرانی بیمه هستند و 31 درصد آن‌ها بیمه تکمیلی دارند.
وی در ادامه با بیان این‌که متولدین 1390 تا 1397 باید بین 90 تا 95 سال عمر کنند، اظهار کرد: این آمار نشان می‌دهد که با افزایش سه‌برابری تعداد سالمندان و افراد 65 سال به بالا هزینه درمان آنان تا سه برابر افراد زیر 65 سال افزایش پیدا می‌کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:
طرح کاهش آلودگی هوا دو هفته ارشادی اجرا می‌شود
پورسیدآقایی، معاون شهردار تهران اعلام کرد که براساس هماهنگی با پلیس راهور جریمه دوربین‌های جدید تا دو هفته ارشادی خواهد بود.
پورسیدآقایی اعلام کرد:به دلیل صف طولانی مراکز معاینه فنی با پلیس هماهنگ کردیم که جریمه دوربین‌های جدید نصب شده در پایتخت تا دو هفته ارشادی باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد
ساخت 250 زمین چمن مصنوعی برای مدارس/ ایجاد نظام غربالگری ورزشی
مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از بهره‌برداری از 250 زمین چمن مصنوعی در مدارس سطح کشور تا پایان امسال خبر داد و گفت: ما سعی کردیم نظام غربالگری جدی برای شناسایی استعدادها و حتی تقویت توانمندی‌های مهارتی و حرکتی ایجاد کنیم.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در ساعات تربیت بدنی فقط به فعالیت‌های حرکتی توجه نداریم و سایر موارد تربیتی را نیز در نظر می‌گیریم گفت:‌به عنوان مثال کودک با بازی جمع گرا می‌شود و یاد می‌گیرد کار تیمی انجام دهد. دانش آموزان در عین رقابت، رفیق می‌شوند ، خودپنداری مثبت می‌یابند، شهروند مفیدی شده و هویت و شخصیت‌شان ساخته می‌شود.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ تشریح کرد
دستگیری 240 اراذل در تهران / کشف 333 هزار کتاب ضاله
سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، از دستگیری 240 تن از اراذل و اوباش پایتخت خبر داد.
رئیس پلیس پایتخت از اجرای عملیات دیگری در حاشیه طرح برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس در سال جاری خبر داد و گفت: برخورد با ناشران کتب ضاله و غیر مجاز از دیگر اقدامات ما در اجرای این طرح بود و در همین راستا در عملیاتی که در نقاط مختلف پایتخت به مرحله اجرا در آمد بیش از 333 هزار جلد کتب غیر مجاز و ضاله کشف و ضبط شد.
چانه‌زنی آموزش و پرورش و مجلس بر سر تاثیر سوابق تحصیلی در «کنکور»
مهدی نوید ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون تعدادی از نمایندگان مجلس به دنبال این هستند که سابقه تحصیلی در کنکور بی تاثیر شده و هیچ نقشی در پذیرش دانشجو نداشته باشد گفت: از ریاست مجلس، کمیسیون آموزش و تحقیقات و نمایندگان درخواست دارم اجازه ندهند این پیشنهاد مصوب شود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه از سوی دیگر در پایه دوازدهم 35 ساعت حضور دانش آموزان در مدارس را داریم که زیاد است و باید به 24 ساعت کاهش یابد تا دانش آموزان بتوانند در زمان باقی مانده برای کنکور آماده شوند گفت: با این حال این پیشنهاد در شورای عالی آموزش و پرورش پذیرفته نشد. علت رد این پیشنهاد این بود که باید از زمان دروس مختلف کاسته می شد و در این صورت هیچ مدرسه‌ای نپذیرفت که از زمان دروس ریاضی و فیزیک کاسته شود،بنابراین باید از زمان دروس جدید مانند مدیریت خانواده و مطالعات فرهنگی کاسته می‌شد در حالی که این دروس، دروس اصلی مورد تاکید سند تحول بنیادین هستند.
با تصویب کلیات «بسته حمایت غذایی اقشار کم‌درآمد» تشریح شد
جزییاتی جدید از مشمولان و نحوه توزیع «بسته حمایت غذایی اقشار کم‌درآمد»
انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب کلیات «بسته حمایت غذایی اقشار کم‌درآمد» در جلسه یکشنبه گذشته هیات دولت خبر داد و گفت: این بسته حمایتی در اختیار افرادی که درآمد کمتر از سه میلیون تومان دارد، قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به این‌که براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی این بسته حمایتی در اختیار افرادی که درآمد کمتر از سه میلیون تومان دارد قرار خواهد گرفت، ادامه داد: شاخص بهره‌مندی از این بسته حمایتی، درآمد سرپرست خانوار است.
در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد
زنگ خطر مصرف قلیان در زنان / کاهش "تخمک‌گذاری" به دلیل دخانیات
دکتر غلامرضا حیدری، رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات با بیان اینکه میزان مصرف سیگار در زنان یک دهم مصرف در مردان است، گفت: این در حالی است که میزان مصرف قلیان در هر دو جنس تقریبا برابر است و این موضوع یک زنگ خطر است.
رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات با بیان اینکه احتمال بیماری‌های ناشی از مصرف دخانیات در زنان و مردان به یک میزان است، افزود: در عین حال زنان دارای قدرت باروری و تولید مثل هستند. مصرف دخانیات در زنان موجب کاهش تخمک‌گذاری و برهم خوردن سیکل باروری آن‌ها می‌شود و تولیدمثل آن‌ها را به خطر می‌اندازد. همچنین مصرف دخانیات در دوران بارداری هم به مادر و هم جنین آسیب می‌رساند.
شهردار منطقه 22 :
جمع‌آوری زباله‌های ورزشگاه آزادی به پیمانکار شهرداری واگذار شد
علی نوذرپور ، شهردار منطقه 22 از تفکیک پسماندهای مجموعه ورزشی آزادی از مبدا خبر داد و افزود: مقرر شده است پسماندهای مجموعه ورزشگاه ازادی توسط پیمانکاری که شهرداری منطقه 22 معرفی می‌کند از مبدا تفکیک و جمع آوری شود.
شهردار منطقه 22 تاکید کرد: ورزشگاه آزادی متعهد شده است که در این قرارداد زباله‌های این مجموعه را تنها به پیمانکار منطقه 22 تحویل دهد. در این مجموعه عموما پسماند خشک وجود دارد، اما در این قرارداد هم پسماندهای خشک و هم پسماندهای تر از مبدا جداسازی خواهند شد و پسماندهای خشک که بخشی از بخش اعظم پسماندهای این مجموعه است پس از تفکیک بازیافت می شود.
وزیر بهداشت:
تولیت «غذا» کارآمد شود/ درخواست وزیر بهداشت از دستگاه قضایی
دکتر سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم کارآمد شدن تولیت حوزه غذا و قانون محور شدن اقدامات همه دستگاه‌های ذیربط در این حوزه گفت: نقش دستگاه قضایی هم در این زمینه ویژه است. زیبنده نیست که عده‌ای متخلف دستگیر و تحویل داده شوند اما متناسب با جرم مجازات نشوند.
وزیر بهداشت تاکید کرد: آرزو می‌کنم در ایران موازی کاری دستگاه‌های اجرایی در حوزه غذا با تشکیل سازمانی که متولی ایمنی غذا باشد، رفع شود. در حال حاضر سازمان‌هایی مانند غذا و دارو، حفظ نباتات، دامپزشکی، استاندارد، حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده، شیلات، گمرک و ... در زمینه ایمنی غذا بدون هماهنگی کامل و تقسیم کار قانونی برای رضای خدا کار می‌کنند این در حالیست که باید نقشه و ماموریتی جامع برای این کار تعیین کرد و کاری کرد تا متولی غذای ایرانی‌ها از امکانات و اختیارات لازم برخوردار باشد و بتوانیم قانون را در این حوزه بازنویسی کنیم.
واکنش سازمان محیط زیست به تعویق اجرای سراسری طرح کاهش
به دنبال اظهار نظر پلیس در مورد تعویق احتمالی اجرای مرحله دوم طرح کاهش یا (LEZ)، وحید حسینی، دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با تاکید بر اینکه نباید افراد قانون‌گریز مبنای تصمیم‌گری و عمل قرار گیرند، گفت: موضع رسمی سازمان حفاظت محیط زیست اجرای قانون است. بنابراین تعویق در اجرای مرحله دوم طرح کاهش تنها به کسانی کمک می‌کند که تاکنون هیچ توجهی به اخطارها، تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌ها در مورد ضروت اخذ برگه معاینه فنی نداشته‌اند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا زیرساخت‌های لازم برای اجرای مرحله دوم طرح کاهش وجود دارد؟ تصریح کرد: طی سه سال اخیر با راه‌اندازی سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی)، افزایش و ارتقای مراکز معاینه فنی، اجرای طرح کاهش در منطقه (LEZ) و اطلاع‌رسانی و مکانیزه‌شدن معاینه فنی، زیرساخت‌ها و مقدمات اجرای معاینه فنی فراهم شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران خبرداد
تجویز ماهیانه 380 هزار نسخه دارویی
دکتر کوروش فرزین، مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت:در سطح استان تهران ماهیانه 380 هزار نسخه دارویی تجویز می‌شود.
فرزین با بیان اینکه حدود 6642 موسسه طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت هستند، گفت: 109 بیمارستان طرف قرارداد در سطح استان تهران هستند که 53 بیمارستان،بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی و مابقی بیمارستان‌های دولتی غیر دانشگاهی، خصوصی و خیریه‌ها را شامل می‌شوند. بر همین اساس در سطح استان تهران هیچ مشکل دسترسی به مراکز طرف قرارداد نداریم.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
جزییاتی جدید از مشمولان و نحوه توزیع «بسته حمایت غذایی اقشار کم‌درآمد»
احتمال تعویق در اجرای سراسری طرح "کاهش" در تهران
فاز دوم کاهش آلودگی هوای تهران کلید خورد
راز جوانی در "روزه داری"
دستگیری سارق کیف رایزن سفارت ژاپن/ جزئیات مرگ دکتر "هکی"
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/97872/اجرای-ارشادی-دو-هفتگی-طرح"کاهش"-سرانجام-برداشت-500میلیون-دلار-از-صندوق-توسعه-ملی-برای-حوزه-دارو
بستن   چاپ