آریا بانو
مدیرکل بهزیستی استان تهران خبر داد
شناسایی بیش از 15هزارکم‌بینا و نابینا در استان تهران
سه شنبه 1 آبان 1397 - 20:01:17
آریا بانو - مدیرکل بهزیستی استان تهران از آغاز اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان از ابتدای آبان ماه در پایگاه‌های دائم و سیار بهزیستی استان تهران خبر داد و گفت: اجرای این طرح تا پایان آذر ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، داریوش بیات‌نژاد با اشاره به آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلال‌های بینایی گفت: طرح غربالگری و پیشگیری از تنبلی چشم 22 سال است که اجرایی می شود، این طرح اثرات مثبتی را برای پیشگیری از نابینایی و کم‌بینایی کودکان داشته است.
وی با تاکید بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه در بروز معلولیت‌ها اظهار کرد: اجرای برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بیماری از این دست برنامه‌ها است. طرح پیشگیری از تنبلی چشم با هزینه‌های بسیار کم انجام می‌شود و سازمان بهزیستی از خانواده‌های بی‌بضاعت نیز هزینه‌ای را دریافت نمی‌کند.
مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه براساس آمارها بیش از یک میلیون نفر از جمعیت کشور از کم‌بینایی و نابینایی رنج می‌برند، تصریح کرد: انجام چنین طرح‌هایی در کشور می‌تواند از معلولیت‌های نابینایی و کم بینایی جلوگیری کند.
در حال حاضر بیش از 15 هزار و 300 نفر از معلولان شناسایی شده در بهزیستی استان تهران افراد کم‌بینا و نابینا هستند و بخش عمده‌ای از اعتبارات سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی به این افراد اختصاص پیدا می‌کند و ما می‌توانیم با اطلاع‌رسانی وآگاهی‌بخشی به موقع به خانواده‌ها از بروز معلولیت‌های نابینایی و کم‌بینایی و همچنین تنبلی چشم کودکان جلوگیری کنیم.
وی از آغاز اجرای این طرح از ابتدای آبان ماه در پایگاه‌های دائم و سیار بهزیستی استان تهران خبر داد و گفت: اجرای این طرح تا پایان آذر ادامه خواهد داشت. در طرح برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلال‌های بینایی همکاری خوبی بین دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش، پایگاه‌های بسیج، مساجد، فرهنگسراهای شهرداری و مهدهای قرآنی برقرار است و امیدواریم ما امسال بتوانیم پوشش صددرصدی را در طرح اشاره شده داشته باشیم.
بیات‌نژاد افزود:خانواده‌ها می‌توانند با برقراری تماس با شماره 78245620 اطلاعات لازم را از پایگاه‌های اجرای طرح داشته باشند ضمن اینکه سامانه پیامک (2000148) پیش‌بینی شده که اطلاعات لازم را در این بخش به خانواده‌ها ارائه می‌کند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/97874/شناسایی-بیش-از-15هزارکم‌بینا-و-نابینا-در-استان-تهران
بستن   چاپ