آریا بانو
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری:
باشگاه ورزشی بازنشستگان در خانه های امید ایجاد می شود
چهارشنبه 2 آبان 1397 - 14:09:53
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران - مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: باشگاه ورزشی بازنشستگان در خانه های امید تا پایان امسال ایجاد می شود.

جمشید تقی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از ایجاد این مراکز توجه به ورزش همگانی در بین بازنشستگان است. در این باشگاهها قرار است از ظرفیت کانون های بازنشستگی نیز استفاده شود. اجرای فعالیت ها و مسابقات ورزشی متنوعی از جمله همایش های پیاده روی خانوادگی بازنشستگان به صورت ماهانه، کوهنوردی هفتگی، دوچرخه سواری و آمادگی جسمانی به صورت دوره ای پیش بینی شده است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 48 خانه امید در کشور فعال است، با راه اندازی باشگاه ورزشی درخانه های امید درصدد ارتقاء وضعیت سلامت جسمی و روحی بازنشستگان هستیم.
تقی زاده با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری با اجرای طرحی در نظر دارد ساعاتی از فعالیت های ورزشی دستگاه های اجرایی کشور را به بازنشستگان اختصاص دهد و به تدوین این برنامه اشاره و ابراز امیدواری کرد این طرح به زودی در دولت تصویب شود.
* جشنواره ورزشی بازنشستگان بین المللی می شود
وی با اشاره به اینکه جامعه بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشور شامل یک میلیون و 400 هزار نفر است، افزود: برگزاری برنامه های ورزشی منجر به ایجاد فرهنگ سلامتی و افزایش شادی و نشاط و احیای مشارکت اجتماعی در بین بازنشستگان خواهد شد و افزایش ارتباطات فردی و گروهی و دوری از انزوا و گوشه نشینی بازنشستگان را نیز به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه که امروز دومین روز از برگزاری جشنواره ملی ورزش بازنشستگان را سپری می کنیم، اضافه کرد: این جشنواره برای دومین بار است که برگزار می شود و 455 بازنشسته ورزشکار از سراسر کشور در 5 رشته شنا، تیراندازی با تفنگ بادی، دارت، تنیس روی میز و شطرنج با یکدیگر رقابت، نفرات برتر معرفی و جوایزی نیز دریافت کردند.
تقی زاده افزود: درصدد هستیم که ابتدا این جشنواره را به صورت آسیایی و سپس در بعد بین‌المللی برگزار کنیم.
*2181 * 3063

http://www.banounews.ir/fa/News/97949/باشگاه-ورزشی-بازنشستگان-در-خانه-های-امید-ایجاد-می-شود
بستن   چاپ