آریا بانو
در پاسخ به ایرنا
مقام سازمان ملل: سیاست حمایتی ایران از جمعیت سالمند الگوست
چهارشنبه 2 آبان 1397 - 21:05:27
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران - دبیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد با موفق خواندن سیاست های ایران در حمایت از خانواده و جمعیت سالمندی بویزه در مورد زنان، آن را الگویی مناسب برای دیگر کشورهای منطقه و جهان دانست.

«ناتالیا کانم»* در نشست خبری «کنفرانس منطقه ای آسیا - اقیانوسیه؛ نقش خانواده، اجتماع و دولت در جوامع رو به سالمندی» در پاسخ به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: ایران بیش از کشورهای منطقه گذار دموکراتیک را طی کرده و در کشورهای توسعه یافته به آن به عنوان یک کشور نمونه نگاه می شود.
وی توضیح داد: نگاه به سالمندی به عنوان بخشی از چرخه زندگی، به معنای اهمیت دادن به سلامت زن، نوزاد و نوجوان و قوانینی است که حمایت از افراد سالمند را تضمین می کند.
کانم اضافه کرد: صندوق جمعیت سازمان ملل متحد برنامه جهانی جدیدی را در مورد سالمندی و باروری آغاز کرده است که با هم پیش می رود.
وی گفت: گزارش ها و تحلیل هایی که صندوق به کشورها ارایه می کند به نیاز کشورها بستگی دارد.
«زنان باید در بازار کار مشارکت داشته باشند و به زنان مسن تر اجازه مشارکت در زندگی اجتماعی و خانوادگی داده شود».
کانم این را نیز اضافه کرد که در گذشته داشتن فرزند زیاد امری غیرمعمول نبود اما با تغییر زیرساخت ها، بهبود دسترسی به خدمات بهداشتی و پزشکی و توسعه سیستم آموزشی، زوج ها داشتن خانواده کوچک تر را انتخاب می کنند تا بتوانند در مورد هر کودک سرمایه گذاری بیشتری داشته باشند.
این خبر در حال تکمیل است.
............................................
* Natalia Kanem
*6984*1961*

http://www.banounews.ir/fa/News/98021/مقام-سازمان-ملل--سیاست-حمایتی-ایران-از-جمعیت-سالمند-الگوست
بستن   چاپ