آریا بانو
سرپرست وزارت کار در پاسخ به ایرنا:
13هزار گروه خودیار و همیار برای فروش تولیدات زنان تشکیل شد
چهارشنبه 2 آبان 1397 - 21:05:27
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای فراهم سازی زمینه فروش تولیدات زنان سرپرست خانوار که بیشتر آنان در مناطق محروم ساکنند، بیش از سه هزار گروه همیار و 10 هزار گروه خودیار شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی شامگاه چهارشنبه در کنفرانس خبری «کنفرانس منطقه ای آسیا- اقیانوسیه؛ نقش خانواده، اجتماع و دولت در جوامع رو به سالمندی» در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا افزود: در سال 1395 با مشارکت معاونت وقت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در مورد توانمندسازی زنان طرحی آزمایشی داشتیم که در نمایشگاه میلان از سوی سازمان بهزیستی به نمایش گذاشته شد و ایران رتبه پنجم را کسب کرد.
محسنی بندپی ادامه داد: اکنون در یک تقسیم کار ملی، مدیریت این طرح به معاونت خانواده سپرده شده و سازمان بهزیستی دستگاه اصلی مجری است.
وی گفت: در تبصره 18 قانون بودجه سال 1397، یکی از گروه های مخاطب مشاغل خانگی را زنان سرپرست خانوار و روستایی معرفی کرده ایم که با بهره بسیار کم به آنان آموزش می دهیم و زمینه فروش صنایع دستی و تولیدات شان را فراهم می کنیم.
محسنی بندپی تصریح کرد: به لحاظ بسیاری از شاخص های جنسیتی، آموزش و سلامت در منطقه پیشتازیم اما در مدیریت اقتصاد عقب مانده ایم.
وی یادآوری کرد: بر اساس سرشماری سال 1395 به ازای هر 107 زن سالمند، 100 مرد سالمند در کشور وجود دارد.
به گزارش ایرنا، «همایش منطقه ای آسیا- اقیانوسیه؛ نقش خانواده، اجتماع و دولت در جوامع رو به سالمندی» که یکم آبان ماه آغاز شده بود، عصر چهارشنبه در هتل استقلال به کار خود پایان داد.
در این همایش 120 کارشناس از 25 کشور آسیا و اقیانوسیه با هدف بررسی چالش ها، مشکلات و دستاورد کشورهای مختلف در حوزه سالمندی گرد هم آمده بودند.
*6984*1961*

http://www.banounews.ir/fa/News/98022/13هزار-گروه-خودیار-و-همیار-برای-فروش-تولیدات-زنان-تشکیل-شد
بستن   چاپ